Bukefalos 28 år!

Word-hjälp

L

lill_flesky

Är det ngn som vet om man kan göra så att vissa ord blir upphöjda, om man ska tex. skriva ox eller xx efter ett hästnamn och så vill man ha dom bokstäverna lite mindre och upphöjda, hur gör man då?
 
Sv: Word-hjälp

Du markerar de bokstäver du vill ha upphöjda.
Går upp i menyn, väljer Format.
Väljer Tecken.
Kryssar i Upphöjd (under fliken Teckensnitt).
Trycker Ok.
Nu ska bokstäverna vara upphöjda.
 
Sv: Word-hjälp

Ja det går. Markera de bokstäver du vill flytta upp, gå in i menyn 'format' och välj 'font'. I det nya fönstret du får upp då bockar du för 'superscript' och klickar på 'OK' -klart.
 
Sv: Word-hjälp

Alternativt, högerklickar på markerad text, väljer "Tecken".
 
Sv: Word-hjälp

Själv använder jag helst snabbkommandon.
Tryck "ctrl" + "+" så blir texten upphöjd. Tryck samma snabbkommando så får du "normal" text igen.
 
Sv: Word-hjälp

Har för mig det finns verktygsfältsknappar med funktionerna nedsänkt resp upphöjd text. Någon annan kanske vet hur man hittar dem?!
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
19 254
Senast: Stefffie
·
R
Skola & Jobb Jag ska anordna en kurs och tänkte att det vore smart att göra en digital anmälningsblankett dit alla kan anmäla sig via en länk...
Svar
10
· Visningar
472
Senast: Raderad medlem 68338
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Solis
·
Skola & Jobb Någon som har lust att hjälpa mig, det är inte vanligt i min släkt att ta studenten så jag vet inte riktigt vad jag ska göra Ska vi som...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp