Wordpress, sidopanel som inte vill ge med sig!

Gardenia

Trådstartare
Jag håller för tillfället på att hjälpa min pappa med hans hemsida och är nu på slutetappen. Dock finns det ett problem: Sidopanelen som är åt helvete. Vill verkligen ha en bakgrundsfärg över hela sidopanelen, men det som tidigare har varit så enkelt har nu gjort att jag i timmar sitter och stirrar på koder utan att finna var jag ens ska sätta in css-koden för bakgrundsfärg. Det finns ingen "sidebar-tag" i style.css, vilket gör mitt arbete mycket svårare då jag är inte jättekunnig på detta. Mallen är ToomMorel Lite. Någon som kan ha en aning? Sidan heter http://wordpress.sydkustmekaniska.se/ och det är på alla sidor förutom första sidan som problemet finns. Som man ser kan jag få bakgrundsfärg på den widget jag har där just nu, men inte på självaste sidopanelen i sig. :crazy: Hoppas att det går att förstå något av mitt svammel, är så himla trött på den här hemsidan nu :cool: ;)

Sv: Wordpress, sidopanel som inte vill ge med sig!

Vad händer om du lägger till klassen sidebar med en bakgrundfärg?

Sv: Wordpress, sidopanel som inte vill ge med sig!

Men behövs det en sidopanel då?
Kan du inte bara ta bort den?

Kan du gå in under "utseende" och se vad temat har att erbjuda?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag blir helt tokig! Undrar om det finns någon som har någon aning om vad jag gjorde med min hemsida?? Försökte ändra om min hemsida...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka