aiquen

Trådstartare
Vad är det egentligen och hur fungerar det? Jag har förstås förstått att det är ett bloggverktyg, men jag lyckas inte riktigt lista ut hur det fungerar. Varför ska (eller kan) man ladda ner och installera det direkt på datorn t.ex.? Hjälp mig att reda ut det här nu. :)

Sv: Wordpress

Wordpress är en bloggmotor, det vill säga ett komplett system för att publicera bloggar. Jag har en wordpressinstallation på min server som visas på min hemsida (om jag länkar blir det nog reklam), t ex. Om du bara vill ha en blogg, utan att ha någonstans att ha den (privat server, webbhotell eller liknande) så är det nog lättare att skaffa ett konto på http://wordpress.com/ eller liknande gratistjänst för blogg.

Aha okej.

Men skulle jag t.ex. kunna designa en blogg i wordpress och sedan publicera den på blogger.com? Eller är det bara att krångla till det för sig (om det ens är möjligt)? Eller har jag missuppfattat helt om jag har fått för mig att wordpress har ganska snygga (färdiga) layouter? :p

Det är definitivt att krångla till det för sig, eftersom blogger.com inte kör wordpress och därmed kommer inte en mall anpassad för wordpress uppbyggnad fungera med blogger.com's bloglösning. Däremot är väl alternativet att skaffa en wordpress.com-blogg bra?

Ja, wordpress har väldigt många snygga layouter, och med viss css-kunskap kan du själv bygga om, bygga till och byta ut.

Som jag trodde då... Suck. Och jag orkar/vill inte byta helt från blogger till wordpress. Inte just nu i alla fall. En fråga dock: går det enkelt att stänga sitt konto på wordpress om man skulle vilja?

Annars är det så irriterande när jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det och så lyckas jag inte. Mina kunskaper inom css sträcker sig tydligen inte så långt att jag i princip kan bygga om en layout från grunden. ;)

Men jag får klura vidare...

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: fejko
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
563
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 282
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka