Yh- Bageri & Konditoriutbildning

Sv: Yh- Bageri & Konditoriutbildning

Jag kom nyss hem från ett infomöte om just en sådan utbildning, fast i Örebro då. Det som sades där var att man fick vara beredd på att man kunde få börja jobba mitt i natten, jobba som bagare är tungt och sliter på rygg, knän, höfter osv. Mycket stå och gå många timmar på hårda golv, mycket jobb som tar på axlar och armbågar.

De körde lite skrämselpropaganda för att sålla bort dem som inte insett riktigt vad jobbet faktiskt kräver.
 
Sv: Yh- Bageri & Konditoriutbildning

Jag är redan utbildad bagare & konditor men vill vidareutbilda mig inom detta, därav yrkeshögskolan :)

Men tack iallafall för ditt svar, för nog är det ett slitigt arbete allt, inte för att jag har märkt av nåt avskräckande med det (än) men efter nåt år så kanske...?! :p
 
Sv: Yh- Bageri & Konditoriutbildning

Har funderat på att börja läsa det. Så det finns alltså i Kristianstad?:eek: (min gamla hemstad) :o Blir ju sugen på att flytta tillbaka. Jobbar inom restaurang nu, så nätter och att man står upp alltid är jag van vid :D men mat tycker jag är rätt tråkigt. Men bakverk :love:
 
Sv: Yh- Bageri & Konditoriutbildning

Ja precis, man blir rätt van att stå upp efter några arbetspass om inte annat :) Är bara en liten bagatell när man utöver det älskar sitt val av yrke :love:
Japp, det finns yrkeshögskola med B&K i Kristianstad med :) Men de är tyvärr liiite för långt bort för mig ;)


Så det finns alltså ingen här som gått på någon utav dessa skolor/utbildningar? :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp