Ylletäcken - hur svårt kan det vara?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pannkakssmet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 347
P

pannkakssmet

...att hitta ett ylletäcke i storlek 95 eller 105?
Det allra bästa vore ju ett med kryssgjordar, men det har jag gett upp nu.

Det är svårt nog att hitta till mina stora hästar! (145 och 155)
Jag vill ha ordentliga täcken med kryssgjordar som dom kan ha över natten, men det verkar som att alla som säljs är svindyra tävlingstäcken, med bara ett bogspänne.

Kan jag sy själv om jag får tag på en gammal yllefilt bara? Till den lilla hästen alltså, dom stora ska jag väl hitta täcke till någon gång!

Sv: Ylletäcken - hur svårt kan det vara?

Mia RS har ett fast utan kryssgjordar

googla så hittar du olika märken :)

PM:a dig ett ställe som har rea just nu

Är själv ute efter ylletäcken i samma storlek. Hööks har i storlek 105 i sin höst/vinterkatalog om dom inte är slut.

Jag har haft specialbeställda ylletäcken från Mias till alla mina hästar, inklusive shettisarna. De har hållare för en lös täckgjord och ringar för svansrem och bensnören. Jag tycker att de sitter rätt bra över natten med bara resårgjord och svansrem, annars kan man ju använda bensnören. Det kostade inget extra att specialbeställa små storlekar, och täckena har hållit jättebra. De äldsta är nog 15 år nu!

Minst lika enkelt som att sy om en filt - sy på gjordar på ylletäcket!

Tack för alla tips! Det verkar som det får blir börjes.
Hade pengarna räckt hade jag gärna köpt från mias eller exklusiv! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: skiesabove
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 503
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 183
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 266
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31