Bukefalos 28 år!

Zaldi Brunet

Centaur

Trådstartare
Hur är bomvidden på denna sadel? 30, 31 och 32, men grader? Eller om man jämför med t.ex Prestige? Är dom raka eller väldigt svängda i bommen?
 
Hittade den här hos Lillhästen i Stav:

Bomvidd Ungefärliga grader på Zaldisadlarna
30 ca 88-90 grader
31 ca 98-99 grader
32 ca 105 grader
22 ca 110 grader

Men, på Stall Eldhestra så står det at 30=78 grader!! :confused:

Hur går det i hop?
 
Jag vet inget om gradtalen, men nu när jag har frågat runt om sadlar har jag på vissa ställen hört att Zaldi åtminstone ska vara rakare än prestigen (fasst åsikterna verkar gå isär, inte helt oväntat . :smirk:).

Tror förresten mer på 78 grader. Jag hade en gammal Zaldi i bomvidd 30 och den var ganska smal. 30 på en Zaldi anses väl vara "normal mot smal".
 
30 på Zaldin ska väl anses vara smal bom har jag för mig?
Hade 30 på min travare, hon var väldigt klent byggd.
 
:bump:
Så 31 är normalt, och 32 normal-vid? Någon som vet vilka av gradtalen man ska lita på?? :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
895
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Sebastian
·
Utrustning Någon som gjort det ? Hur blev det ? Finns en ÅF i Sverige som ska kunna göra det, tyvärr finns de på andra sidan Sverige så jag kan...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp