Zaldi Brunet

Har haft min i ett år nu och den har fungerat bra. Nackdelen är ju att den inte är ullstoppad utan syntetstoppad så den formar ju sig inte efter hästen på samma sätt men jag kompenserar med en fårskinnspad. Sadeln är väldigt "slät". Den har kloss både fram och bak men de är väldigt små. Till en början kändes det nästan som att man red barbacka. Trots de små klossarna sitter man kanon på grund av att den ger den rätta balansen. Jag känner mig som mest nöjd när jag hoppar, behöver inte alls tänka på sitsen, den ger sig naturligt i den sadeln. Däremot kan det kännas som att det är lite för "lite" sadel när man rider "dressyr". Ska du ha en ren hoppsadel är den kanon men om du behöver mer en allroundsadel är den nog inte så bra eftersom den är väldigt anpassad för hoppning. Summa kardemumma, eftersom jag bara hoppar tycker jag att den har fungerat kanon. Mvh
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: liiinnea
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av stigbygeln Venice Evo Tech? Har fått önskan av dotters hopptränare att köpa nya stigbyglar till henne. I...
2
Svar
23
· Visningar
1 351
Senast: Nevermind
·
Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp