Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ni med lite större stuteriverksamhet, hur ser ert samarbete med veterinär ut? Jag tänker nu inte främst på en eventuellt...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: via
·
  • Låst
Avel Vi väntar och väntar. Betäckningsdatum 18 april 2011 och idag ska det alltså vara 353 dagar dräktig. Hon är kollad, magen har dansat...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Görel
·
Avel Ni missar den vel inte??:) http://www.equisport.tv/Live2.html Västra Hoby / Björkhaga Stuteri!
Svar
2
· Visningar
786
Senast: MaRomer
·
Avel har hittat en hingst jag funderar lite på till mitt Irishcob sto, men han har mugg på alla fyra :confused:
Svar
4
· Visningar
1 015
Avel Jag ska betäcka mitt sto som är halvblod/fullblod, har lite beslutsångest men har tittat lite på Hip-hop och Orlando. Är det någon här...
Svar
2
· Visningar
1 062
Avel Ni som är duktiga på avel: Vad säger ni om en häst som är e) Firenze ue) Trofé Vad säger stammen? Positivt och ev negativt.
Svar
0
· Visningar
793
Senast: bigganl
·
Avel Finns det några härinne som vet, dvs inte hörsägen, att 8-10 månaders hingstar har betäckt äldre ston och det har blivit avkommor? Att... 2
Svar
33
· Visningar
5 466
Senast: kopparberg
·
Avel Eftersom min häst är för gammal för att visas på annat än stamboksföring, och det inte är förrän i slutet på augusti, så tänkte jag se... 2
Svar
32
· Visningar
4 357
Avel Hej! Funderar på att ta Indoctro på ett sto e. Cardento. Då blir det Capitol I både som morfar och farfar. Är det helt galet att satsa...
Svar
7
· Visningar
1 748
Senast: doleron
·
Avel Vill betäcka min travare o satt då o fundera på om man måste regga henne samma som man gör på språngrulla med halvblod...? Om man måste...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Jempan
·
Avel Följande dressyrhingstar ska visas: Bordeaux, Tailormade´s Attention, Belamour, Shooting Star, Surprise, San Amour... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
17 652
Senast: Smuldaisy
·
Avel Första gången jag betäckte mitt sto gick det så fort att det inte var aktuellt, men hur gör ni med era ston i hagen när ni har dem på...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Spirit
·
M
Avel Hej alla kloka bukare med avelserfarenhet! Jag har ett sto som konstaterades dräktig på dygn 16 och 30 med UL och dygn 120 med...
Svar
5
· Visningar
1 431
Senast: milegra
·
Avel Finns här några som har erfarenheter av Camaro M-avkommor? Hur är de till temperament, exteriör och ridbarhet? Har de huvudsakligen...
Svar
3
· Visningar
1 467
S
Avel Hej alla glada! Behöver en storgalopperad hingst med korrekt benställning och lugnt psyke till mitt sto e. Levantos II. Sälla ge mig...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Freja05
·
Avel Var hittar jag information om hingstar som inte är visade på bruksprov här i sverige? Alltså skriftliga omdömen om exteriören. Jag är...
Svar
12
· Visningar
1 684
Senast: aida
·
Avel Jaha blev konstaterat idag att mitt sto som jag tavlar GP pa ar 1 ca 7 manaden. Betacktes forra aret och en embryo spolning gjordes...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: Fenestra
·
Avel Håller på att försöka hitta stam och ev. annan fakta om en tysk häst som i sitt svenska pass inte har någon stam, dock är hästen...
Svar
2
· Visningar
2 028
Senast: starslacker
·
Avel Någon som har info om honom? Är han godkänd, dvs ger han gröna papper? All info mottages tacksamt:laugh:
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Empire
·
M
Avel Rätta mig om jag tänker fel nu.. men Ampere har väl ändå ingen (i skrivande stund) godkänd son i KWPN?? Men däremot en godkänd son i...
Svar
4
· Visningar
1 979
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka