Val av hingst ?

six feet under

Trådstartare
Jag ska betäcka mitt sto som är halvblod/fullblod, har lite beslutsångest men har tittat lite på Hip-hop och Orlando. Är det någon här som sett eller har avkommor efter dessa hingstar så skulle jag vara tacksam om ni kunde plita ner några rader. Det jag vill veta är storlek, mentalitet, lösa benbitar och hur de står på sina ben. :confused:
 
Sv: Val av hingst ?

Om du ska få några seriösa tips som kan vara till användning bör du skriva din häst stam, förr och nackdelar och vad du vill med avkomman.

Hip Hop och Orlando är ju väldigt olika, intressant att du väljer mellan dessa.
 
Sv: Val av hingst ?

Hon är ca 165 hög och är efter Krius xx - Roderic, hon har bra möderne med mycket bra tävlingshästar (mamman gått svår hoppning och mormor medelsvår hoppning) Hon har inte gjort så mycket själv på tävlingsovalen men lämnat två avkommor varav den i tävlingsbar ålder går msv hoppning.

Orlando har Ekelunda lagt som förslag och mitt intresse för honom är att det finns inte så många avkommor efter honom till salu.

Hip-hop har jag tänkt mig för attt han har bra tävlingsresultat på avkommorna och jag vill inte ta en oprövad hingst.

Jag ska prestations avla dvs jag vill ta fram en bra tävlingshäst med bra skalle. Mina kriterier på hingsten är att han ska ha ett starkt möderne, tävlat bra själv och lämnar bra tävlingshästar.

Jag vet att jag har ett jättebra sto som lämnar bra avkommor och då är hingstvalet ännu viktigare då avkommam ska gå att sälja.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 167
Senast: Lyxzen
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Fannybadh
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp