Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
  • Låst
Avel Homozygot/heterozygot - kan nån färgkombinationer? --------------------------------------------------------------------------------...
Svar
7
· Visningar
5 780
Senast: Görel
·
Avel Jag har fördelen att var insatt i både trav och ridsporten då min man håller på med travhästar. Vi satt igår och diskuteradelite...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: YW1966
·
Avel Om ni ska lämna iväg eran unghäst (eller äldre) till någon för utbildning vad har ni som uppfödare för krav/önskemål på personen som...
Svar
6
· Visningar
1 483
Senast: LucyShow
·
Avel Vilka aktiva (och fina) hingstar finns det med Cor de la bryere och landgraf I i stammen?
Svar
6
· Visningar
2 445
Senast: lancelot
·
Avel Var på en föreläsning i helgen med en föreläsare från Irland som växt upp med hästar och sedan jobbat med det hela livet också. Mycket...
2
Svar
22
· Visningar
3 310
Senast: Ottilia
·
Avel Hur gör ni med era ston och föl (ni som har dem kvar hemma)? Min fyllde igår ett halvår och går med mamma och diar för glatta livet...
Svar
12
· Visningar
1 647
Avel Hur vet man vilka blodslinjer som är lämpliga att korsa och inte är lämpliga? Var tar man reda på det? Finns det sidor där man kan...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: vacky
·
Avel Min kompis har ett freibergersto (en lätt kallblodsras som bl.a. används iden schweizika armen, ridhäst, som körhäst och lättare...
Svar
5
· Visningar
3 018
Senast: Lickety
·
Avel Någon som har erfarenhet av avkommor från vbl sto korsat med fullblodshingst, tänker på ridbarhet, hållbarhet o kapacitet? Bra stam på...
2
Svar
24
· Visningar
3 639
Senast: Mabuse
·
Avel Finns det någon som har erfarenhet av att låta nyligen avvanda föl stå två och två i box på nätterna? I så fall några frågor...
Svar
9
· Visningar
1 657
Senast: Mariaauto
·
Avel Något luddig fråga men någon kanske vet hur jag ska gå tillväga. Allt jag vet är att någongång innan 1986 har en connemarahingst betäckt...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Calvaro
·
Avel De gör en drive med utskick till alla unghingstägare (antar jag) för att de vill få fler svenska hingstar visade på rådgivande...
2
Svar
36
· Visningar
4 504
Senast: Russin8
·
D
Avel Hej jag har ett lippizaner sto och nu vill jag betäcka henne. Jag funderar på Welshcob hingst, vad tycker ni om det?? Har någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 892
Senast: Cleese
·
A
  • Låst
Avel Berätta vad ni har för ston! Stam ålder mm. Vad ni har för framtida planer med dem, använda i aveln? Tävla? Berätta!
6 7 8
Svar
154
· Visningar
20 451
Senast: Görel
·
Avel Önskar lite åsikter i ämnet :). Jag har fått nys om ett spännade RZ-sto till salu, som jag funderar lite kring. Hon kommer ur ett bra...
2
Svar
31
· Visningar
4 492
Senast: Görel
·
Avel Hej jag funderar att betäcka med fullblodsarab eller angloarab vad har ni för erfarenhet av dessa hästar och vilka hingstar skulle ni ta...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: jennyjenny
·
Avel Vet att flera här lånat ut ston för avel eller lånat ut mage. Hur gör ni om stoet inte blir dräktigt? Vad skriver ni i kontraktet?
Svar
11
· Visningar
2 397
Senast: nira
·
Avel Har ett sto som jag är inne på att betäcka till nästa år. Har aldrig själv haft egen häst som betäckts innan så behöver veta så mkt som...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Emsan
·
Avel Hej! Jag ska köpta ett sto och har då planer på att betäcka henne nästa sommar. Min plan är att ta Tornesch men jag har lite...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: KickiH
·
Avel En vän till mig har börjat funderat på hingst till sitt sto. Hon pratade om hingsten Orujo VII. Någon som känner till honom...
Svar
7
· Visningar
2 048
Senast: Minimia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp