Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Avel Är det nån som vet nåt om den icke godkände halvblodshingsten Grafitti? Har en dotter till honom på foder o det skulle vara kul att veta...
Svar
10
· Visningar
1 425
Senast: Görel
·
Avel jag har inte haft föl innan och mitt sto ska föla för första gången i maj. jag har lite funderingar kring hur göra med bete. Jag kan...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet om det finns någon godkänd hingst i Sverige? Det verkar som det finns en stambok för detta i Danmark men jag hittar ingen...
Svar
0
· Visningar
1 943
Senast: auryn
·
D
Avel Har hittat en svart fullblodshingst som verkar spännande. Han ska kunna ge skäckad avkomma och verkar ha hyfsad stam. Är det någon fler...
Svar
13
· Visningar
2 673
Senast: Slicer
·
Avel Vilken fullblodshingst skulle ni använda om ni skulle producera en fälttävlanshäst? Det ska vara en bra hingst, gröna papper inom ASVH... 2
Svar
21
· Visningar
3 459
Senast: Hippocampus
·
Avel Ni uppfödare med mycket erfarenhet, vad säger ni? Jag har ett sto som lämnar talangfulla avkommor men som också nedärver sitt...
Svar
14
· Visningar
2 489
Senast: Sickan
·
A
Avel Hej. Jag har belutat mej för att betäcka mitt sto nu i vår. Och vill ha lite tips på hingstar som inte står så långt från östergötland...
Svar
8
· Visningar
1 579
Senast: Kattennizze
·
H
Avel Har en hel del funderingar ang den hingsten. Finns det någon som kan berätta mer om honom? Någon som har avkommor efter honom? Någon...
Svar
6
· Visningar
1 460
Senast: roxanne
·
L
Avel Halloj! Är anmäld till avelsvärderingen i Mullsjö den tredje april med min minishettis, men har aldrig varit på en avelsvärdering, än...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: EmblaAsk
·
Avel Jag är nu intresserad av att hőra vad Saint Malo har lämnat i Sverige då han nu bor i närheten av mig i England. Bilder vore intressant.
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: Melynda
·
Avel Av alla ston som jag tidigare avlat på så har det aldrig tidigare setts en så bisarr dräktighets-mage på någon utav de andra. Tittar...
Svar
2
· Visningar
1 489
Senast: bravur68
·
Avel Någon som vet något om arabhingsten Da Capo och/eller arabstoet Dardjeela? Vilken typ och vilka användningsområden? Kan absolut inget om... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 875
Senast: Piraten
·
M
Avel ... finns ju som spermaimport i Sverige! Han ser fantastisk ut, men jag har inte hört om många som intresserat sig för honom. Nån som...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: missan
·
Avel Jag sitter och eventuellt funderar på att betäcka mitt sto. Hon är e. Elberton ue. Modus xx 165cm hög, av den kraftigare...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Masse
·
Avel är det någon som har hört talas om arabhingsten jeenial..någon som vet hur hans avkommor blivit? jag har nämligen en 1 årig arabhingst...
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: Scorpan
·
Avel Är det någon som har lite upplysningar om hingsten Farceur VIII född 1929 e.Velox u.Faltsia e.Amant de Coer, och hans avkommor. Framför...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: KickiH
·
Avel Jag är inte särskilt insatt i avel. Men jag tänkte höra med er som är. Jag skulle vilja veta lite mer om hästens brusntcykel. Hur...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: lancelot
·
Avel Någon som har eller har tänkt ta avkomma efter dessa två?? vet ni ridbarhet och temperament?? det ser ju ut som Ludwigs Champion kan... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 836
Senast: maria_b
·
Avel Ridsports hemsida meddelar att han tagits ur avel "I början av seminsäsongen 2007 konstaterades att Impuls hade dålig fertilitet. Nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 780
Senast: Jerseyite
·
Avel Önskar tips på passande hingst till ett sto e Bocelli - Flamingo - Eloge. Hon är ganska liten men med bra skritt, hyfsad trav och... 2
Svar
24
· Visningar
3 477
Senast: Wilmer X
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka