Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Mitt russto :love: var på betäckning i början av juni. tyvärr visade ultraljudet negativt 19 dagar efter den sista betäckningen...
Svar
19
· Visningar
2 008
Senast: Jet
·
B
Avel Hur länge skall man vänta innan man kan släppa i en nykastrerad vallack?(blev det rätt så:crazy:) Den jag tänker på är kastrerad i maj...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: ameo
·
Avel Vi fortsätter diskussionerna från den andra tråden här, så slipper det bli så tungladdat! jag låser den gamla tråden (LÄNK TILL DEN)... 25 26 27
Svar
528
· Visningar
44 042
Senast: Jet
·
S
Avel Undrar omnågot vet något om hur avkommor till hannoveranaren Salisbury, Salieri - Pik Bube, är? Beteende, psyke m.m.
Svar
2
· Visningar
700
Senast: SteffMeister
·
Avel Hej alla avelskunniga. Vet eg inte om tråden skall ligga här, eller om det kanske skall vara på hästvård. Men, alla ni som svarde...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: doris
·
Avel Flugfritt och snart slut på hingstbetet. Ska man kastrera ettåringen eller inte? Tar ni ut nån "expert" och kollar av ev hingstämnen... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 326
Senast: oanki
·
Avel Vill gärna veta lite emr om hur fostrets uveckling ser ut.. När man tex börjar se ben elelr hjärta..Eller liknande..
Svar
12
· Visningar
1 772
Senast: Molin
·
S
Avel Jag och en kompis diskuterade lite om hur det skulle bli om man betäckte ett sto med gråa papper med en godkänd hingst. Vad jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Görel
·
Avel Jag och min kompis håller på och försöker slå våra kloka huvuden ihop ang val av hingst skulle vara jätte tacksam för era tankar och råd...
Svar
3
· Visningar
862
Avel Var nere med en god väns fullblodssto igår, för betäckning med ADVOKAT 963... Han vann bruksprovet i hoppning 1999...och sedan... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 523
Y
Avel Har ett dräktigt sto här hemma som ska föla runt 1 juni:) Undrar när det börjar synas på magen?? och när ska man sluta rida? Òch...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: fettso
·
Avel Är det någon som vet något om denna hingst?? Inte NB fullblodshingst utan Holsteinerhingsten Favoritas som e. Hamanas - Fokus Jag så...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Görel
·
Avel :confused:HJÄLP! Jag blir rådlös på detta! Har en 1½ år gammal hingst som jag skulle vilja registrera och givetvis skaffa pass på. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: arnlic
·
Avel Förekommer det skäckar inom raserna Welsh resp New Forest? Att de inte är godkända vet jag, men finns de?
Svar
18
· Visningar
2 727
Senast: Farle
·
Avel Mitt 12åriga sto som jag köpte i våras hade i onsdags jämntjocka svullna bakben, jag blev genast lite misstänksam och tog temp, 39,9...
Svar
14
· Visningar
2 386
Senast: Corax
·
Avel Hur har era stons temperament ändrats under dräktigheten? Min som i vanliga fall är lite bitchig har varit väldigt snäll och kelig och...
Svar
11
· Visningar
1 083
Senast: Ravishing
·
Avel En kompis till mig hittade på sitt dräktga sto, en gul aktig mjöl massa "där bak" På sin häst. Hon hittade det när hon skulle titta till...
Svar
7
· Visningar
1 110
Avel Är någon mer som har en avkomma efter honom jag har en korsning .med halvblod,arab.ponny mamman var skäck
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: Emoyeni
·
R
Avel Någon som känner till honom? Har fått veta att han avled 2006 men är tacksam för mer information om någon vet...Även Blue Card är av...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: cirkus
·
J
Avel någon som skulle vilja lära mig hur jag tyder blup tabeller? det stot jag tänker på står det så här.... typ 93, ben 90, mankh 1,2... 2
Svar
25
· Visningar
1 977
Senast: Thesen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka