Temperament under dräktigheten

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lahtel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 083

Lahtel

Trådstartare
Hur har era stons temperament ändrats under dräktigheten? Min som i vanliga fall är lite bitchig har varit väldigt snäll och kelig och extremt hungrig.
Nu efter cirka 100 dagar har hon blivit tjurig, tjurigare än hon var innan dräktigheten, men hon är fortfarande galet hungrig. Häromdagen försökte hon bita min sambo när han skulle sätta på henne täcket. :)

Innan hon blev dräktig var hon väldigt kinkig med mat, nu skriker hon efter man så fort jag visar mig.
Hon är också stingsligare mot de andra hästarna och slår med bakbenen om de vill "lukta" där.

Sv: Temperament under dräktigheten

Hon har blivit lugnare men bitchigare.
Innan vägrade hon äta och var benig, men nu kastar hon sig över maten, hö är dock svårt att få i henne än.
Kaela är idag på 87 dygn:love:

Mitt oroliga sto är en ängel, lugn och tålmodig på ett sätt som hon aldrig varit tidigare.

Det här är hennes andra dräktighet, under den första märkte jag inte så stora förändringar i temperamentet.

Min ena är sävligare och mer inåtvänd.

Den andra är rädd för andra hästar :crazy:

Mitt sto är också konstant HUNGRIG! Man blir ju lite fundersam eftersom hon bara är inne på dygn 48... :smirk: Hon har alltid varit matglad men nu blir hon riktigt otålig när det närmar sig mattid. I övrigt är hon ungefär som vanligt. Lite lagomt stoig... :angel:

Min är som hon alltid har varit.

En MKT självsäker DIVA ändrar sig inte så mkt för lite hormoners skull!

;)

Min är lite tjurig ibland, innan hade hon typ konstant öronen framåt. Och jättehungrig!!

Jag har ej haft mitt sto så länge, men hon ha aldrig visat nån tendens till att vara tjurig, men nu för några dagar sen så som jag brukar så skulle jag borsta av henne i boxen o gud i himelen så sur hon blev när jag borstarde, speciellt under magen... Hon är på 91 dygn idag..

Mitt sto är också väldigt hungrig! T.ex går och betar bland brännässlorna i hagen, det har hon aldrig gjort förut. Hon är mkt lugnare och är i sin egen bubbla. Hon är runt dygn 140

Jag har inte märkt någon skillnad på de 4 ston jag haft (totalt 6 fölningar), de har varit precis som vanligt hela tiden (bortsett från att jag slapp ha en brunstbitch i stallet, vilket det ena stoet var annars...)

Njaa..lite gosigare är hon nog,får till o med pussa mule vilket hon annars brukar se lite "äcklad" ut av annars..:rofl:
Hon är otåligare med maten,den ska serveras bums..o tålamodet med dom andra hästarna=0
Vissa dagar mer inåtvänd(verkar va i sin egen lilla värld)...

Hon är precis som vanligt. Enorm överskottsenergi och då går hon ändå ute dygnet runt, vill INTE ha henne på box, usch vad jobbig hon kommer bli. :crazy: Har inte så stor koll på hennes mat-mängd då hon har fri tillgång. Men hon är väldigt tjock iaf.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
26 849
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 283
Senast: Amk
·
Avel Ställde fråga på foder, men inget svar alls där så jag provar här där ni har stor erfarenhet av avel. (jag har bara fått detta enda föl)...
Svar
12
· Visningar
1 084
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka