Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Hejsan Var iväg till Seminstationen imorse bara för att få bekräftat att jag var en eller två dagar för sen :-( Jag som äntligen...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: QuickStar
·
L
Avel Det är en märklig upplevelse att ha fått ett föl i sommar e. en ridponnyhingst. :bump::cry::angel::love::devil:. Jag har av mitt nu... 2
Svar
34
· Visningar
2 634
Senast: peråke
·
B
Avel Jämför gärna med tidigare år. /b
Svar
18
· Visningar
1 339
Senast: Katinkas
·
P
Avel Nu har jag hamnat i en mycket tråkig sits. Mitt sto som förhoppningsvis är dräktigt, har skadat sig. :cry: På kliniken hittade man...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: apocalypse
·
Avel Jag har alltid ställt mig tvekande inför att betäcka ett mindre sto med en större hingst, pga problem med fölning. Men ofta läser...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Ramona
·
P
Avel Har ett sto (e. Miami Springs - Whip It Quick) jag funderat på att betäcka i 4 säsonger nu, men aldrig känt mig riktigt färdig till... 2
Svar
34
· Visningar
2 168
Senast: cirkus
·
I
Avel Hur brukar de vara i storleken när de föds? Vikt och höjd? Har ju aldrig sett ett shettisföl under 4-5 månader så jag vet inte vad...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Insanity
·
Avel Jag har tänkt att jag ska betäcka min knabstrupper som är slutmätt som maxad d-ponny. Hur mycket större kan hingsten vara? Jag har...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Jet
·
H
Avel Hej! den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: ameo
·
T
Avel Får man betäcka en tvååring? Har hört lite olika och vet om folk som gör det???? Är det olika mellan olika raser? ponny... 2
Svar
20
· Visningar
3 261
Senast: Jes
·
Avel Vårt sto beräknas gå i brunst på sön.. trolig insem på tisdag då om allt är som det ska. MEN om hingsten gått ett tufft meeting under...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: EoG
·
L
Avel Jag har en hingst som jag vill betäcka med. Han är inte avelsgodkänd och kommer aldrig att bli det heller. Vilka krav brukar ställas på... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 978
Senast: Mia_R
·
M
Avel Är det någon som har några erfarenheter av hur väl poängen på fölchampionat stämmer överens med den vuxna hästens gångarter och typ?
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Sara-Ida
·
K
Avel Efter vad som verkar ha varit ett ganska dystert år för många uppfödare med svårigheter att få dräktigt och många förluster av både ston...
Svar
18
· Visningar
1 193
Senast: pricccen
·
Avel Hur funkar det? Har säkert varit uppe tidigare, men hittar inte när jag söker. Jag funderar då främst på halvblodsaveln. Om jag...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Cyllene
·
N
  • Låst
Avel Hade bestämt mig för Fetcher N i år, men såg i en tråd här att kvaliten var dålig. Några som seminerat med Fetcher, eller hört något om...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: ameo
·
S
Avel Mitt 3 veckor gamla arabföl blev hastigt sjuk i veckan med hög feber och jobbigt med andningen.:cry: Veterinären kom snabbt...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Rodde
·
Avel Finns han tillgänglig i sverige ?? Hur mkt avkommor har han här i sverige? Har sett några stycken och alla har imponerat på mej ...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: FT_ryttare
·
Avel Har precis fått reda på vad min nya häst har för stam: han är efter holländska Jazz och sen Darwin, Någon som vet vad Darwin är för...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: KickiH
·
T
Avel Hej vet inte om jag skriver på rätt ställe om det är fel ber jag om ursäkt men snälla hjälp mig. Det är så att min 2års märr blev jätte...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: annalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka