Brun eller Skimmel??!

H

Hoppla_90

Hej!
den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue. Falleur 762.
Som sagt han föddes brun men han kan ju lika gärna bli en skimmel..Och det skulle ju vara lite tråkigt eftersom han har sådana fina tecken! Hans mamma har också 4 strumpor och bläs men det kommer ju inte synas om några år när hon blir helt vit. Dessutom har Falleur också dessa tecken.
Jag har läst att skimmlar föds mycket mörkare än "vanligt" färgade hästar(fuxar,bruna m.m) Och fölet är ganska ljus på kroppen och mörkare på huvudet.
Dessa "vanligt" färgade hästar föds något ljusare för att sedan få sin riktiga färg.
Är det någon som kan se om det blir en skimmel eller en brun?
Efter några veckor kan man ju se det runt ögonen och mulen men jag är ju så nyfiken och vill veta det nu, nät han är så perfekt redan:love:

Fölets bild har jag laddat upp på min sida, hoppas att den är där när ni kollar.

Jag behöver också massor av namnförslag!
jag tänkte på Batistini för det är ju lite likt både Ballerina och Magini men det finns säkert massor andra bra namn också som jag inte tänkt på.
Jag är tacksam om ni har några namn! :D
HA EN SKÖN SOMMAR!
 
Sv: Brun eller Skimmel??!

Jag kan inte hitta någon bild? Kan du inte lägga in den här så är det nog lättare att få hjälp.
 
Sv: Brun eller Skimmel??!

Namnförslag tar vi inte här utan på avelsgnägg! :idea:
Vad gäller färgen så är det väl bara att vänta och se! :idea: Du lär ju int ekunna påverka det ändå ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 776
Senast: Rosett
·
Avel Detta är en trådhopslagning gjord av moderator då färgfrågor samlas under en rubrik. Hej! Som många vet föds oftast en skimmel svart...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
68 024
Senast: Asko
·
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 189
Senast: Fenestra
·
Avel Drömmer lite om en arab, gärna ett långbent sto med bläs och 4 vita ben :love: Fux eller mörkt mörkt brun :d (nej färgen är inte viktig...
2
Svar
28
· Visningar
5 277
Senast: Adiqa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp