Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel som nedärver relativt stort, med en bra, relativt luftig och bogfri trav & en bra stark rygg. vad finns det för några? Mitt sto står... 2
Svar
37
· Visningar
3 170
Senast: cikoria
·
Avel mycket bekymmer med dräktigheter och fölningar? Nu tänker jag på året 06/07. Allvarligt så känns det som att jag får höra mer än... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 972
Senast: My64
·
M
Avel Det finns säkert flera trådar om Camaro M och hingstval. Men jag har ett sto som kommer att börja brunsta nästa vecka och jag sitter...
Svar
15
· Visningar
4 815
Senast: ancan
·
Avel Tycker det är ovanligt många ston som fölar på dagtid i år. För det ska de väl "egentligen" inte göra (men säg det till dem ;) :angel... 2
Svar
27
· Visningar
1 862
Senast: Maria_D
·
P
Avel -någon som vet var jag kan hitta en bra exteriörbild av honom? -någon som vet vad han nedärver för typ och temperament? :d 2
Svar
24
· Visningar
2 237
Senast: FT_ryttare
·
C
Avel Okej, nu är det så här att en tjej i den klubben jag rider har en häst som inte är hennes egen. Ägaren försökte ta föl på henne förra...
Svar
19
· Visningar
1 612
Senast: rockbitz
·
M
Avel Någon som har erfarenhet av att kastrera äldre hingstar? Vilken ålder va dom i och hur påverkade det deras beteende och ridmässigt...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: ElinS
·
Avel Köpte 2 st 2 åriga travston från uppfödaren(ur ett konkursbo) för 3 månader sedan. De har gått på utedrift & ätit upp sig i väntan på...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: BitterAss
·
S
Avel Har fått reda på att ett av stona här hemma har haft ett föl för ett par år sedan där förlossningen var knepig, hovarna kom knepigt så...
Svar
8
· Visningar
1 536
·
Avel Hur stor risk är det att vet kan missa en fosterblåsa vid första ultraljudet?
Svar
19
· Visningar
3 021
·
E
Avel Någon som har erfarenhet av gomspalt på halvblodsföl? Tacksam om jag slipper beskrivningar om vad det är. Det jag är intresserad av är...
Svar
13
· Visningar
2 338
Senast: kladruby
·
Avel Har nu tre ston som jag testat i olika intervaller. Kan tillägga att antikroppshalten sjunker mycket snabbt och att talesättet "gult...
Svar
13
· Visningar
5 309
Senast: fruma
·
C
Avel Hej, alla har fått värsta I-landproblemet... Seminstationen jag har åkt till vill jag inte åka till eftersom de har varit extremt... 2
Svar
37
· Visningar
3 989
Senast: Flying High
·
A
  • Låst
Avel igår träffade jag en pre uppfödare som haft halvblod i 25 år, hon har nu helt gått över på pre hästar. jag skulle vilja ha lite...
Svar
10
· Visningar
1 822
Senast: ameo
·
Avel Väntar just nu på hästambulansen för vidare transport till Ultuna... :cry: De ringde från stallet för 1 timme sedan att mitt nyfölade... 13 14 15
Svar
286
· Visningar
37 584
Senast: LSandro
·
F
Avel Mitt sto tokbrunstade v. 16. Jag räknade 21 dagar o kom fram till att jag kör iväg med henne på torsdagen helgen innan, den veckan hon...
Svar
19
· Visningar
2 404
Senast: kicket
·
Avel Hej Jag undrar om någon av er har använt er av kalciumstickor för att lättare att se när det är dags för fölning?! Ni so´m har gjort...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: _Moatje_
·
L
Avel Tror nog denna tråden hamnar rätt Undrar varför det blir sånt tjafs när det gäller korsnings avel med PRE ??? Jag menar i dom...
Svar
15
· Visningar
1 607
Senast: caballus
·
P
Avel Hade bestämt mig för att försöka med ett helsyskon men har nu fått höra av stationen att Rosevelt åker nästa vecka så jag velade för...
Svar
13
· Visningar
1 618
Senast: Lotta68
·
Avel Hörde av min hovslagare att Robin Z har nån slags smitta eller liknande i sperman, som kan göra att stoet får problem med benen resten...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: Netika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka