Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hvor mange dager bør et føll være for å tåle en transport på 4-5 timer?? Og hvordan transporterer dere hoppa og føllet(det er en...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: THELA
·
Avel Jag letar häst nu pga att jag måste avliva mitt Maistic sto. Jag ha varit o tittat på två st hästar idag o ha lite funderingar på...
Svar
12
· Visningar
1 219
Senast: Dilli_Blue
·
Avel Fbldonnan tycks vara en sån där 'brunsta i princip heela tiden'-märr. Haft en sån förr, men då kunde jag så mkt mindre så då...
Svar
12
· Visningar
1 372
Senast: ascha
·
E
Avel hjälp mig jag hittar inte jag blir totalförvirrad. Vill veta vart de är fölvisningar i år, känner mig ganska dum när jag inte hittar:p...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: esparenza
·
Avel Eller heter det gulekropp? Hur långt är det till brunst då?
Svar
5
· Visningar
5 130
Senast: lillamy73
·
E
Avel Om en arabhingst på ett år erhåller 84,0 poäng på utställning, räknas det som bra? Vad är maxpoäng? Är totalt novis vad gäller detta... 2
Svar
33
· Visningar
3 319
Senast: Benjamin Syrsa
·
Avel Jag skickade i väg mitt sto på betäckning och enligt uppgift var hon betäckt 15 och 17 juni, sedan brunstade hon om och betäcktes om vid...
Svar
4
· Visningar
1 825
Senast: Månsane
·
D
Avel Vad kan det blir för färg på detta ponnyföl som en kompis fick igår. Pappa är isabell och mamma gulbrun. Fölungen är fuxfärgad med...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: annalisa
·
C
Avel Skulle gärna vilja veta mer om dessa två hingstar. Jag vet att Majim är hos en kille i småland. Så berätta gärna vad han gjort... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 018
Senast: Azyke
·
F
Avel Hur gammal får stoet vara för att bli mamma första gången utan att riskerna ska öka pga åldern?
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Lone
·
M
Avel Jag har planerat (ända sen hon föddes!) att min 2-åring ska betäckas nästa år (och vad jag längtat tills hon blir 3!). Har hela tiden...
Svar
7
· Visningar
1 623
Senast: M_Q
·
Avel har ett ungsto som är efter etic(brunskimmel men har dock aldrig sett honom) och undan ett mörkbrunt(nästan svart sto) och min pålle är...
Svar
11
· Visningar
1 735
Senast: lillamy73
·
Avel Är mkt sugen på att köpa ett föl i år. Vad ska man kolla på ? Alla föl är ju underbart söta, men jag vill ju ha en bra dressyrhäst om...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: Stall lilla heda
·
F
Avel Jag sitter just nu med lite funderingar om att nästa år låna ett sto för att ta föl på. Är det någon som har gjort det? Fick ni tag på...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: Fenella
·
  • Låst
Avel Läste med intresse och viss skepticism om er som pendlade era ston i höstas för att få veta om det skulle bli hingst- eller stoföl...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: simpan
·
Avel Vad är det för hingst? Vad kännetecknar hans avkommor?
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: Pazuzu
·
Avel i södra Sverige som är en typförbättrare? Stoet är lågställt, den "omoderna" typen, e. Arram-Besk. Hennes bästa gångart är galoppen. Jag... 2
Svar
35
· Visningar
3 864
Senast: MissCrazy
·
Avel Med olika uppfödare och ägare, hur gör man då? Läste att ägaren till stoet automatiskt blir uppfödare och ägare, måste man då i...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Rumpnissen
·
S
Avel Mitt sto har Calimero som morfar, men hittar ingen info om denna hingst. Nån som vet nått?? Tackar!
Svar
5
· Visningar
2 835
Senast: sita
·
T
Avel Fick höra av min dressyrtränare att 3 åringarnar får dålig poäng om de upplevs omusklad på 3 årstesten. Har själv en 3 åring som jag...
Svar
11
· Visningar
1 547
Senast: Olinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka