Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
  • Låst
Avel Mitt lilla shettissto har nu börjat fylla på med mjölk. Det droppar lite när man trycker lite lätt på spenarna :) Vet ju tyvärr inte...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: ameo
·
B
Avel Hejsan, ny här. Jag har nu fått veta att mitt dräktiga sto som jag köpte dräktigt från tyskland i höstas väntar tvillingar. En kompis... 2
Svar
39
· Visningar
4 143
Senast: sheerona
·
M
Avel (Ligger frågan i rätt tråd?) :confused: Snälla, jag ber er verkligen. Jag förstår inte ett sk*t och jag hittar verkligen ingenting...
Svar
7
· Visningar
1 195
Senast: Netted
·
Avel Vill höra lite spontana kommentarer om den här stammen :) Everest - Jasper - Krevad - Hartung
Svar
9
· Visningar
799
Senast: MissOnly
·
M
Avel Ytterligare en välja hingst tråd. Har ett sto jag funderar på att betäcka. Ev i år, men troligast nästa år, då jag vill vara i god...
Svar
17
· Visningar
1 937
Senast: Pazuzu
·
Avel jaha då var det igång..nervöst som sjutton!!:eek: igår var vi och ultraljudade och hon fick en spruta för att sätta igång brunsten. på...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: clubman
·
M
Avel Det står ju på många hingstar att de har hög ridbarhet, men vad grundas det egentligen på? Vad avgör om en häst har hög ridbarhet...
Svar
9
· Visningar
2 732
Senast: Bubbla
·
H
Avel Vad passar till ett sto med den stammen? Swift är pappa, Vivaldi är morfar. Ska man satsa på gångart eller hopp med den härstamnings-...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Cyllene
·
K
Avel Jag undrar hur många hingstar som godkäns varje år i Sverige och vad som krävs för att få en hingst godkänd eller avelsvärderad? Hur går...
Svar
17
· Visningar
1 732
Senast: cirkus
·
Avel Jag vet ju att det finns X antal otroligt kunniga avelsmänniskor här! Jag behöver hjälp! Jag har delvis följt svensk hbl-avel i ca... 2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Cyllene
·
T
Avel Har någon betäckt nordsvensk & varmblod? Hur blev avkomman isåfall?Berätta lite, nyfiken bara :)
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Görel
·
F
Avel Var iväg med mitt sto igår, o skulle kolla på 16 dygnet. Hon var inte dräktig o där var inga ägg att seminera, jag såg att där fanns...
Svar
10
· Visningar
6 502
Senast: Sar
·
K
Avel När väljer ni att kastrera era hingstar? Varför kastrerar ni dom just då? :idea:
Svar
9
· Visningar
990
Senast: FT_ryttare
·
H
Avel Tänkte dela med mig av på en sammanställning de siffror på ben som har delats ut under årets treårstester. 7 st 9.or delades ut... 2
Svar
32
· Visningar
2 534
Senast: Supermoose
·
Avel det har blivit lite ändrade planer hos mig! Har ett sto som jag har haft utlånat på foder för träning/tävling, tanken var att hon skulle...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Emsan
·
R
Avel Kvalen till unghäst-VM i dressyr blev en glad nyhet för oss som gillar svenskstammade hästar. Impuls vann 5 åringarnas kval. Ploppis...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: pastejja
·
T
Avel Just nu snurrar det bara i skallen!! FIGARO, NOBEL eller BOURBON?? Kör förmodligen ner till Gränsbo imorn och vet inte vem jag skall...
Svar
16
· Visningar
1 243
Senast: -Tingeling-
·
S
Avel Min bekant har köpt ett fint Quarterhingstföl. Hon bokade det redan då den var en vecka gammal. Detta var i april. Nu hade hon fått mail...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Skydark
·
A
Avel Vet ej om tråden ligger rätt men flytta den annars. tack :) Vad betyder detta: SPR I(1?) 130 53%/ VW DR. 99 29% EX 75 G80 SPR...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: KickiH
·
Avel Är det någon som kan tipsa mig om hingst till mitt Welsh Mountain sto? Hon är efter Verdrefawr Owain och undan Chessi morfar är Pontus...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka