Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Vart kan man se vilka hingstar som finns tillgängliga för avel i Sverige 2007? Det ska gälla hingstar som är "öppna" för korsningsavel...
Svar
13
· Visningar
2 163
Senast: hopp_o_galopp
·
Avel :banana: :banana: Äntligen! Hittat hingst, lite i sista sekund. (Jag håller hingsten hemlig ett tag till) Hon är högbrunstig... 2
Svar
36
· Visningar
2 906
Avel jag har så himla tråkig nu på kvällskvisten så jag satt och funderade på.. ..om jag skulle betäcka mitt sto någongång, vilken hingst...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: sofiaspel
·
F
Avel Jag har hittat en kanon snygg arab som jag verkligen fastnat för, har aldrig ägt någon innan, så vill veta lite vad ni tycker om dem... 2
Svar
30
· Visningar
2 527
Senast: LaMaya
·
S
Avel Vad ger ni för foder till era föl födda -07? Utfodrar ni dom även på bete, med vad i så fall? Hur mycket av de kombinerade...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Masse
·
Avel Jag måste bara fråga. I proppen till SCS lokalutställning i Surahammar den 16 juni, står som klass 13 Best In Show. Hur funkar det... 2
Svar
20
· Visningar
1 471
Senast: lil-sis
·
S
Avel Hej! Det är första gången jag skriver en tråd här på buke men jag hoppas att detta ämne hamnade rätt! Jag söker information om...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: SteffMeister
·
T
Avel Vilket alternativ är mest fördelaktigt? Beräknat på att stoet tar sig på första försöket. Alt 1 Stoet körs ner måndag 28/5 till...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: QuickStar
·
M
Avel jag kollade in på asvhs hemsida för att kolla sista anmälningsdatumet till kvalliten för 4åringar men hittade inte på något... någon...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Pisan
·
Avel I vilka raser har så att fölen måste börja på en viss bokstav?? Jag vet att friser och ardenner har bokstäver..Någon mer ras??:)...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: corzette
·
Avel Jag antar att den förra tråden försvann pga olämpliga inlägg, men jag tycker att det skrevs mycket som var värdefullt både för hingst-... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 704
Senast: carina 58
·
F
Avel Undrar hur länge man skall låta fölet gå med stoet innan man skiljer dom åt? Om man inte har tillgång till andra hästkompisar hur skall...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Madick
·
P
Avel Har ett sto som fölade i år med vissa besvär. Hon lade sig aldrig ner och fick lov att få "drag hjälp". (Fölungens huvud fick också...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Supermoose
·
B
Avel Är det någon som har info om denna hingst? Vill gärna se avkommor också... :)
Svar
15
· Visningar
4 683
Senast: nasbom
·
Avel Igår när jag satt och terra Gabby_Ossi med länkar till olika palominohingstar ( :devil: ) så råkades jag hitta denna hingst...
Svar
13
· Visningar
2 365
Senast: Farle
·
J
Avel Varför producerar inte stoet råmjölk? Mitt sto har mycket mjölk. Så mycket att hon skull ekunna föda en fölunge till. Dock kom det... 2
Svar
38
· Visningar
3 134
Senast: Jaba
·
Avel Goodolphin Araban och Beverly Turk kommer jag ihåg, men sedan..... Skrev f ö en tråd om GAs flitiga förekommande i en stor...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: pastejja
·
Avel Jag har hört talas om att det finns vissa gummiskor eller strumpor som man kan trä på hingsten vid betäckning, för att göra så lite...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: danilo
·
T
Avel Något som vet något om fullblodet Slaney**. Det kan vara någon av dessa hästar http://www.allbreedpedigree.com/slaney3...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: tashinajess
·
B
Avel Danzas äldsta avkommor är blir väl 3år i år,någon som vet vad han lämnat i Tyskland? /b
Svar
1
· Visningar
729
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka