Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Något jag grunnat på ett tag är hur gamla folks hästar är när folk märker att de ålrats och tex krymper ihop på höjden precis som gamla...
Svar
15
· Visningar
5 134
Senast: sambaengi
·
Fälttävlan Hur vanligt är det med Haflinger inom ponnyfälttävlan ? Finns det någon aktiv just nu ? Finns det något som talar emot haflingern som...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: aniara_lenson
·
A
Dressyr Om jag ska tävla dressyr, vad för tävlingsklädsel är det då som gäller? får jag "färgad" kavaj? :confused: För jag tycker inte att...
Svar
7
· Visningar
1 633
Senast: sweep
·
Körning Idag spände vi för gammelhästen för den nyrenoverade speedcaren och gick en sväng. Han sköttes sig utmärkt. Det är ju väldigt många...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: majola
·
M
Western Min sadel börjar knarra när jag rider i den så det börjar nog bli dags att smörja den för första gången. Har ju bara haft den i 1,5...
Svar
6
· Visningar
5 452
Senast: Druvan
·
L
Hoppning Vet ni hur det är om en häst har gått div 1 i våras om den hästen får gå div.2 med en annan ryttare nu? Det står så difust om det så är...
Svar
16
· Visningar
1 090
Senast: ia_
·
P
Islandshäst Vad ska man tänka på när man rider unghästar? (la det på islandsforumet eftersom det är islandshästar det handlar om). Hur mycket kan...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Freyr
·
Hoppning Några bra tips och övningar? Håller på att så smått hoppa in en 4-åring. Hoppat honom 2-3 gånger i skogen över små hinder. Han har...
Svar
1
· Visningar
913
Övr. Grenar Var håller Olle Stenström hus med sina hästar? Har han sina hästar enbart i Tierp eller på Täby eller både och? Frågar med anledning av...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Topolino
·
S
Hoppning Jag har problem med att min häst blir för stark framåt/neråt när jag rider honom på en hel bana. De första fem-sex hinderna går bra men...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Cw_
·
Trav Någon som undgått att Faksen gjort comeback, och att det var nio strukna i loppet? Låt oss anta att de flesta av de som är sjuka inte...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: jari
·
Hoppning Är det någon som vet hur det har gått med de hästar som skadades under OS-hoppningen? Jag tycker att det är skandal att så många hästar...
Svar
19
· Visningar
1 885
Senast: Tassetass
·
N
Dressyr HEJ! Jag skulle gärna villja veta vad man ska tänka på mm om man vill börja tävla i dressyr? Jag har ingen egen häst och för tillfället...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: Cw_
·
Z
Fälttävlan Hur stor roll spelar hästens ras in? Vad har man för chans i debutant/lätt fälttävlan med en något grövre häst som inte har det snabba...
Svar
14
· Visningar
1 688
Senast: Ninnie
·
M
Western hej! har hört att det ska vara westerntävlingar i slöinge den 2 oktober. stämmer detta? hur många är anmälda? vilka klasser är det...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: misterhultspyret
·
Western Jag sitter i en sits jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Jag har ridit engelskt nu i hela mitt liv och har för ett tag sen fått...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Blueberry
·
Islandshäst Undrar ifall det ej finns restriktioner kring vad domare ska känna till om häst/ryttare/ägare innan och vid en bedömning?
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: freyja
·
K
Hoppning är det stor skillnad i svårighestgrad på en DM L:A motsvarande en vanlig L:A ??!! (hoppn) och vad betyder bedömningen LA 1:b? två eller...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Ylva
·
Trav Idag spände vi för gammelhästen för den nyrenoverade speedcaren och gick en sväng. Han sköttes sig utmärkt. Det är ju väldigt många...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: majola
·
T
Fälttävlan ....hur mkt (ungefär) har ni fått betala för den? Funderar på att investera men vill inte köpa till vilket pris som helst!
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: tant agda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka