Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Vad får man ha på sig igentligen? Kan jag ha vita ridbyxor, bruna graninge stövlar, svart tröja med vit uppstickande krage? Vad får man...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: yoda
·
B
Distans Hej, Jag undrar vad som krävs för att rida distansritt på lokal nivå. Kan man rida westernsadel tillexempel? Behöver man ngt slags...
Svar
3
· Visningar
1 236
Senast: boella
·
Dressyr Startade igår en klass i div. 2. När jag i mitten av veckan gick ut på Internet och tittade på startlistorna var jag startnr 9 med ett...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Ylva
·
Islandshäst Det har ju gått så otroligt bra med ridningen på min 5 årige lilla gubbe. I början fick hänga med andra ut sen har jag ridit mycket...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: freyja
·
Dressyr Har nu haft pållen i ca 1 år... i början kunde han ingenting!!! (han är en hbl/fbl valack på 10 år) Men har nu tränat och slitit och...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: kicki71
·
Övr. Grenar Såg någon Irene Slättengrens ritt mer ände 7 sekunder vi fick hålla til god o med mitt i natten?? fantastiskt! men jag blev Än...
Svar
5
· Visningar
1 600
Senast: Inna
·
B
Trav köpte mig för ett tag sedan ett travsele och en speedcart till min lilla nughäst för att börja köra in henne. håller för fullt på och...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Balans
·
A
Islandshäst Er det noen av dere som har det til deres islandshest? bruker det å fungere bra med allroundsal i tølten? Jeg har en Griffin cob...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: AnneS
·
T
Hoppning Har nyligen köpt en ponny till dottern. Ponnyn har tidigare varit hoppad en hel del (tom LB), men har under senaste året mest blivit...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Teala
·
Western Jag har grunnat lite på det här med storlekar på western-sadlar. Fattar inte det här med tum-storlekar och SEMI-bom och allt vad det...
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: ika77
·
Dressyr i de låga klasserna typ LC och LB?
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: vilse
·
Trav För Vourio (Jari) Så glad!! :rofl: Förre ägaren till min valack har fixat det, dom fick se när jag höll på med mina egna hästar...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: CA
·
C
Hoppning hej! jag älskar att hoppa, men problemet är när jag hoppar lite mindre hinder. ( 50 å lägre) så ställer jag mig i lättsits för tidigt så...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Poetry_princess
·
Trav Hejsan! Jag har ett kallblod och har funderat på om vi kan ställa upp i ett montélopp, men jag har som vanligt några frågor. Har...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: anhe
·
P
Islandshäst Har hört att man inte ska låta någon islandshäst ö.h stå på halm för då utvecklar h*n bronkit. Gäller detta verkligen alla...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Boj
·
Dressyr Får man tävla dressyr med ett renskinn under dressyrschabraket? Min häst blir väldigt känslig under pälssättningsperioden så hon blir...
Svar
3
· Visningar
1 214
Dressyr Den här hade kanske kunnat ligga på ridning med, men jag tror på fler svar här. Hur lär Ni era hästar piaff? Vid hand Tömkörning...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Lena J
·
E
Övr. Grenar Någon som vet här hur man tar detta? Vad som krävs samt om det finns kurser och vad dessa dels innehåller men även vad de kostar. mvh Elsh
Svar
5
· Visningar
1 433
Senast: CK
·
T
Körning nån som har provat roslagsvagnars nya rockard är visst bredare nu och annan fjädring.
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Nora
·
Distans Hej alla distansryttare! :cool: Hur lägger ni upp träningen för en femmil?Rider ni 6dagar vecka,varannan dag,hur långt osv?Tycker... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 057
Senast: Snobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?