Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Hur "svår" är en debutantklass? Dressyrprovet? Hopprovet, hur höga är hindren (för häst)? Hur lång är terrängen? Jag vill veta allt!!
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Leyla
·
Hoppning Hej Kan någon hjälpa mig med lite info om Pollux hopptävlingarna? Finns det någonstans man kan läsa om det? Vill veta vad som...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: BeastieBabe
·
Dressyr Jag vill lära mig allt om hur man bär sig åt för att tömköra hästen! Dvs inverkande tömkörning, inte bara gå bakom och styra ;) Idag... 2
Svar
22
· Visningar
5 773
Senast: Agrundvig
·
Körning Hur långa bör tömmarna vara vid körning (med rockard, slädar)? Det handlar alltså om hästar som är ca 150 cm höga. Har hört 12 m, 16 m -...
Svar
3
· Visningar
1 397
Senast: alisson
·
Trav Idag satt jag på min fina pålla för första gången!! hon är sex år och tanken är att hon skall starta några gånger till, vill dock mest...
Svar
6
· Visningar
6 315
Senast: Djurjouren
·
R
Körning Jag har kört en enögd shettis en gång. Har ni kört en enögd häst nån gång??? :rofl:
Svar
4
· Visningar
957
C
Western Hade en diskussion med någon om sporrar. En del verkar tycka att westernsporrar med trissa är grymmare än "vanliga" "pinnar".. Jag och...
Svar
9
· Visningar
1 740
Senast: Lejonflickan
·
Övr. Grenar skall jag ju på,somen av föreläsarna... De vill ha utökat information om just handikappridning.. Vilka frågor anser ni vara viktiga...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: KajsaL
·
A
Dressyr Hur skiljer sig LA:1 2003 ifrån LA:1 2000. Jag hittar inga skillnader i själva programmet. Är det bära koeffecienten på sisten som är...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Lorelie
·
S
Dressyr :confused: :confused: :confused: enligt nästan alla som provridit min häst så har han för stor trav... de flesta letar efter en...
Svar
15
· Visningar
1 729
Senast: Dajm
·
A
Körning Jag red tidigare en häst där mamman i familjen höll på med körning. Hon sa att det finns lagar som säger att man inte får ha vilket bett...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: Barret
·
Z
Körning Vilka tänkte komma??? Lite nyfiken är man. Jag ska, för nu äntligen har jag nya hjul till min rockard. Dessutom sponsrad med en ny sele... 2
Svar
28
· Visningar
1 809
Senast: Dragonfruit_
·
B
Övr. Grenar Den här frågan har säkert dykt upp tidigare men jag undrar vad som är max vikten för att rida galopp? Är lite sugen på att prova men...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Gisburne
·
Western ..gör min pad. en "vanlig westernpad med fårskinn under. den glider på min häst, och med den sadeln. inte mycket men det stör. hästen är...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Druvan
·
Dressyr Schabrak/vojlock/padd Måste man ha schabrak eller vojlock på tävling? Får man ha en tjock ullpadd som formar sig efter sadeln på ena...
Svar
6
· Visningar
1 404
Senast: Lorelie
·
Hoppning Vet inte riktigt om denna tråd hamnar helt rätt, men här är ju mest hoppfolk så det borde ju passa. Det jag undrar är hur ni ser på...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Hussen
·
Dressyr Vad händer om ryttaren tappar hatten under ritten?
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: karatefisken
·
C
Hoppning Jah undrar om man kan ha ett Jaktkandar på hopptävling? I reglementet hittar jag bara att thiedemanbett är tilllåtna, det är ju...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: sweep
·
I
Islandshäst Läste på SIF:s forum en artikel om att VM i Norrköping kanske var hotat och måste flytta. Hallå alltså, vad pysslar man med egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: Balderum
·
Trav jag har nu sålt mina andelar i mina aktiva travhästar. :cry: Kommer nog att köpa någon ny någon gång ,,när vet jag dock inte. Hoppas...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: zilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022