Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hallå! Jag undrar hur det ser ut för alla westerungdomar i Sverige! Hur många klubbar har aktiva "ungdomsavdelningar"/-ledare och vad...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: malumbub
·
Körning jag får bara tömköra min lilla häst i 2 månader nu pga sadlen så jag undrar om någon vet lite bra övningar man kan göra så hon får...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Dragonfruit_
·
Hoppning Ska Hoppa Faline på en 0.70 klass. I två faser. Någon som har nått litet tips..? Jag har bara hoppat henne på ännu lägre hinder, och...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Reykur
·
J
Islandshäst Hade varit intressant och få reda lite på hur ni dömmer i sådana fall... Jag har allt lite frågor.. hehe :devil: ;) Tacksam för svar...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Båbbe
·
Hoppning När man pratar om olika hopptekniker pratar man ju ofta om att hästen ska "hoppa med ryggen" och att det anses som något positivt. Nu...
Svar
11
· Visningar
3 856
Senast: alice
·
Trav Härmed avslöjas hemligheten bakom Åke Svanstedts framgångar... Om ni inte redan visste det så kör Åke barfota så ofta han kan Se...
Svar
10
· Visningar
1 460
Senast: jesse
·
Hoppning Gick väl inte så bra för mig, men tack vare de andra duktiga ryttarna i laget så kunde vi räkna bort mina rundor och kom på tredje...
Svar
18
· Visningar
923
Senast: Solvira
·
Hoppning Hejsan! Jag har ett vackert litet fuxsto som är hur lyhörd som helst. Så länge hon får lyda i 190 knyck... Bromsen har tyvärr hängt sig...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: Lena_B
·
Western Jag är i full gång med att bjuda på en internet auktion på show halter + show träns. Dessa är i stl "horse sized". Jag har en quarter...
Svar
4
· Visningar
945
Distans Hejsan! Är det obligatoriskt att ha säkerhetsväst när man tävlar distans?? :bump:
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: Desert_Wind
·
D
Hoppning Någon som har några tips på övningar man kan göra för att förbättra sin avståndsbedömning? Ryttarens och även hästens. Tack på förhand
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Tilly
·
Körning Vad ska man tänka på när det är dags att skaffa parselar? Vi har två russ som båda körs ganska mycket, en och en, men nu vill vi gå...
Svar
8
· Visningar
2 065
Senast: farin
·
P
Hoppning Hej !!!!! Är det någon häsr som tävlar i hoppning ?? Typ LB o La Msv ????? Jag skall tävla La förförsta gågngen , är det något jag...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: LillTihra
·
Y
Hoppning Jag blir så trött, det finns ju inte en enda j**la tävling att åkt på förrän maj! :mad: Denna termin har vi vart på endast en tävling...
Svar
19
· Visningar
1 204
Senast: grazzie
·
M
Western Någon ska ska på den tävlingen i Anderslöv den 28/3??
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: monke
·
T
Western Hej! Har fått bekräftat av veterinär att min hästs rygg och höfter högst troligast kommer sig av att sadeln inte passar riktigt. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: Cilva
·
S
Hoppning Åkte in till ridhuset igår o löshoppade min unghäst för första gången. Tyckte det skulle bli jättekul o spännande. Kommer in i manegen o...
Svar
15
· Visningar
1 431
Senast: Splittan
·
Hoppning Hur ska man göra när man ska löshoppa en häst för första gången? Hästen är hoppad med ryttare men aldrig utan... Råd o tips, tack... :bump:
Svar
1
· Visningar
697
Senast: HarleyD
·
Trav Herkules vann ju idag!! :love: Den hästen har jag skött.. :cool: jag trodde inte han skulle slå Twostep men där hade jag fel. vad...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Lazio
·
G
Fälttävlan Hur höga är hindren i banhoppningen för D-ponnyer i den högsta fälttävlansklassen. (Heter det medelsvår, nationell klass eller vad...
Svar
7
· Visningar
1 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd
  • Slår med huvud i ena varvet
Tillbaka