Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag är ganska ny på hoppsidan, började hopppträna för ca 6 mån sen, när vi köpte ny häst. Det är verkligen jätteroligt - men SVÅRT! Inte...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Amaterasu
·
Islandshäst Läste en liten notis i Ridsport att Bifrosts istölt utanför ishotellet i Jukkasjärvi kommer att filmas av TV4 plus! Häftigt! När får vi...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: AlexH
·
C
Trav http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=2&banID=09&infoID=11339&infoTyp=nyhet...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Camarotheking
·
T
Övr. Grenar I boken Seabiscut står det att en jockey för att få stopp i slutet av ett löp "stod upp i stigbyglarna (...)och lade all sin vikt i...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Vicku
·
Islandshäst Jag var med en kompis och provred en islandshäst igår, och hästen var bara toppen :love: Men... Jag som inget kan om isisar tycker att...
Svar
10
· Visningar
1 574
Senast: kamomillo
·
E
Hoppning jag har ridit på tredelat so far...men jag behöver ett något starkare bett.. vad hoppar ni på? 2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 908
Senast: Arwyn
·
J
Islandshäst Som jag har förstått det så finns det ett flertal isländska sadlar som är så kallat "flexibla" i bommen. Vilka typer av flexibla sadlar... 2
Svar
25
· Visningar
3 556
Senast: Gustava
·
J
Islandshäst Det pratas ju en del om magmusklernas betydelse för att hästen ska kunna jobb i rätt form. Hur kan man se dessa magmuskler? En häst med... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 800
Senast: ang
·
L
Islandshäst Är det någon som har funderat på att anmäla sig som funktionär på VM?? Tycker det verkar buskul att vara med om en sån grej :) tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 335
Senast: kotte
·
Hoppning Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 614
Senast: Nelle
·
W
Western Var 17 ska det vara nånstans? på öknas sida står det att det ska vara runt den 17 aug på Bullersta och på wras sida så står det Greva...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: silca
·
N
Western Lika bra att starta en egen tråd för Hjo Ko... Vore kul att veta vilka som ska dit Jag har sagt åt min arbetsgivare att jag vill vara... 2
Svar
36
· Visningar
3 136
Senast: silca
·
G
Hoppning I vilka olika bedömningar höjs hindren i omhoppningen? Tråden om bedömningar finns ju inte längre kvar här! :confused:
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: glittertuss
·
Hoppning Jag vet att det varit diskussion om att hoppa med lindor innan och jag vill inte starta en tråd OM man ska eller inte ska hoppa med...
Svar
9
· Visningar
2 452
Senast: breccia
·
M
Trav Vi har fått ett bud från England via en tränare på Jägersro,på vår åttaåriga valack. Är det någon som vet något om travsporten i... 2
Svar
20
· Visningar
3 614
J
Islandshäst Vet inte vart jag ska placera denna tråd? Isladshästar är ju lite speciella. Red sambons Pålla i går, samtidigt som kompisen promenerade...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: skjona
·
P
Hoppning hur mkt tycker ni att man kan hopptävla en 5-åring och hur mkt hoppträning bör han klara? han är ett sv hbl ca160cm //sandra
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Nelle
·
P
Western När köper ni sadel till unghästen? Vad jag förstår så ändrar ju sig kroppen väldigt mycket så en sadel som passar på en 2 1/2 åring är...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: Glimten
·
M
Distans ........om man kommer med ett STORT halvblod på en distanstävling, med hoppsadel osv.....? Jag har nämligen en hopphäst, men är så himla...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: molla
·
Hoppning Finns det längre? Är det OK att två personer tävlar samma häst, en på högre och en på lägre nivå?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka