Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vad är skillnaden på T1, T2 och T3? Då ni tävlar lätt tölt, T1, T2 och T3 vad brukar ni få för poäng och vad anser ni är bra poäng?
Svar
4
· Visningar
946
Senast: josse
·
Islandshäst Om att rida en Islandshäst i hoppning och dressyr och inte rida som så mycket i "deras" gångarter? Min kompis bli jätte sur på min andra...
Svar
15
· Visningar
1 448
Senast: angelaL
·
A
Islandshäst Är det någon som vet något om MSM? Jag hade för mig att det skulle vara under pingsthelgen, men på freyfaxis hemsida står det bara "mer...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: yew98fq
·
H
Islandshäst Brukar ni hoppa med era isisar? om ni har så skulle jag gäna vilja se bilder!brukar man få hoppa på isisridskolor? eller är det bara... 2
Svar
28
· Visningar
2 657
Senast: Lambo
·
A
Islandshäst igår när jag hade ridit vägde jag min häst på en lastbilsvåg han vägde 460kg med mig på och sadel,träns o boots så han väger ungefär... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
25 049
Senast: Korven
·
K
Islandshäst Hej! :) :) Jag undrar en sak: Om man har en islands häst som man vill tävla dressyr eller hoppning me , räknas dem som ponny då eller...
Svar
12
· Visningar
2 137
Senast: Real_Life
·
G
Islandshäst Har förstått att ca 50% av alla hästar som importeras från island får eksem. Det jag undrar är om risken för eksem ökar eller minskar... 2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Gustava
·
J
Islandshäst Hejsan! Hehe, skall tävla i bl.a. lätt tölt med en häst jag håller på att rida. Problemet är det att jag inte har tävlat i det på ett...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Boj
·
K
Islandshäst Är väldigt nyfiken på islandhästar men har förstått att dom är lite knepigare i foder än andra hästar. På vilket sätt skiljer det sig...
Svar
17
· Visningar
2 037
Senast: superbusan
·
B
Islandshäst Jaha så har vi då återigen stora boendeproblem på ett stort evenemang i islandshästvärlden. Denna gång menar jag NM på STrömsholm. Det...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: yew98fq
·
Islandshäst Har en islandshäst som är mycket lugn av sig.. Men om man tillexempel är ute och rider i skogen med andra hästar (själv också) ..och man...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: klottagirl
·
A
Islandshäst Hur vanligt är det med Islandshästar som endast har skritt, trav och galopp? Berätta gärna allt ni vet och kan om det här. 2
Svar
23
· Visningar
3 017
Senast: aana
·
A
Islandshäst Finns det någon annanstans där man kan söka islandshästar än World Fengur? Jag är inte riktigt pigg på att ge ut kontonummret över...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: netia
·
Islandshäst Vad tycker ni om tävlingsformen gaedingakeppni?
Svar
11
· Visningar
2 126
Senast: Lilla_jag
·
M
Islandshäst Hej! Är det någon som kan tipsa mej om hur man stärker traven hos en passtaktig islandshäst. Jag har stora problem med min gamla...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: Alvargarden_MZ
·
Islandshäst Har en väldigt passaktig häst som jag tänkte arbeta med från marken. Hur lösgör jag honom på bästa sätt? Vad är att föredra - longering... 2
Svar
23
· Visningar
2 632
Senast: Sammets_rosa
·
A
Islandshäst I senaste numret av hästmagasinet (kom väl i förra veckan?!) var det en avslutande artikel i serien Islandshästskolan av Johan som jag...
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: Sammets_rosa
·
A
Islandshäst Det er jo en billig sadel, er den god eller er det bare å glemme å kjøpe en sånn? jeg har en sadel til, så jeg skal ikke bruke denne...
Svar
11
· Visningar
2 073
Senast: Båbbe
·
Islandshäst Ni med islänningar har ni islandssadel och islandsträns till era hästar? är det ok att ha vanlig engelsk allroundsadel på islänning om...
Svar
13
· Visningar
1 654
Senast: em76
·
S
Islandshäst Min pålle är väldigt bunden och passtaktig. :( Jag har läst många inlägg där man säger att det underlättar för en passaktig häst att... 2
Svar
22
· Visningar
2 984
Senast: solomato
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka