Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Dressyr Har ni några bra tips på hur man kan göra/tänka för att hålla händerna helt stilla när ni rider? 2
Svar
26
· Visningar
2 696
Senast: karneol
·
C
Dressyr Är ett av många uttryck som vi ofta hör. Nu skulle jag vilja fråga: Hur uppstår balans? Definiera innebörden av: 1... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 207
Senast: Rikkan
·
Dressyr Idag red jag en häst på ridskolan som jag har ridit kanske tio gånger tidigare. Hon är välutbildad och väldigt trevlig att rida. Men två...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr -Var går gänsen mellan att hästen är bakom lodplan och rollkur?? :confused: 5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 018
Senast: Susan
·
O
Dressyr Kan ni tipsa mig hur jag ska få valacken kvickare i steget? Han är stor (174) och har stooor gång, men är rätt slö och har svårt för att...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Okeanos
·
N
Dressyr Jag rider nu en övervuxen welsh cob, ganska kraftigt byggd, ser ut mer som ett kallblod... I alla fall, han är ganska orutinerad, men en...
Svar
2
· Visningar
1 952
Senast: Sara-Ida
·
V
Dressyr I TR står det att ryttare har rätt att ha en programläsare. Vad menas med det i sin helhet???
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: Valencia
·
Dressyr Har inte tillgång till senaste TR . Är d-ringsbett tillåtna på klubbtävlingar , dressyr ryttare i stallet säger att det är det , och...
Svar
7
· Visningar
1 378
Senast: sweep
·
E
Dressyr hejsan frågar här inne på dressyr forumet. jag har jätte svårt att sitta ner i traven jag studsar bara omkring, jätteskämmigt på...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: idak
·
A
Dressyr Jag har tänkt på en sak. Det har ju kommit ut en massa olika glitter i alla möjliga färger och konsistenser (spray, gele osv). Är det... 2
Svar
23
· Visningar
2 307
V
Dressyr hej alla goooa glada bukare !! nu behöver jag ju självfallet tips och råd av er :idea: min nya stjärna har ju kommit :love... 2
Svar
21
· Visningar
1 800
Senast: Koppen
·
V
Dressyr För ett par veckor sedan hade vi dressyrtävling på ridklubben. Det var tre av mina kompisar som var tävlingsansvariga, de gjorde det som...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: anko
·
B
Dressyr :) :rofl: Hejsan!:) :rofl: Vad brukar ni träna på när ni rider dressyr? 2
Svar
23
· Visningar
1 864
Dressyr Vänder mig till er dressyrare i den här frågan. :bow: Mina härliga dressyrtränare tjatar på mig att jag ska rida mer med skänklarna...
Svar
12
· Visningar
1 309
Senast: Susan
·
A
Dressyr Vart kan man hitta LA:6 med text? (alltså inte vägarna ritade...)
Svar
3
· Visningar
971
Senast: PrinceFair
·
A
Dressyr Får man ha endast skjorta med krage på dressyrtävling eller måste man ha plastrong?
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: pemma
·
H
Dressyr Jag skulle jätte gärna vilja tävla dressyr men på något sätt har det aldrig blivit av. Det kan bero på att jag aldrig fått lära mig...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: karneol
·
M
Dressyr Skulle Ni kunna tänka Er att er första tävling med ny häst (jag har tidigare tävlat ponny upp till LB:2) är en LB (finns 0, 1, 2, att...
Svar
18
· Visningar
2 133
Senast: matjo537
·
D
Dressyr En svår fråga att svara på men hur skulle ni beskriva den form som behövs för LB respektive LA?
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: rostad
·
S
Dressyr Jag har precis lärt mig LC1 dressyrprogrammet utantill, börjat rida för instruktör igen efter vinteruppehåll, så får hästen...
Svar
4
· Visningar
619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025