Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Även om inte passage ingår i ponnydressyr på tävlingar så är det väl ändå en mening att lära ponnyer passage för att förbättra traven t... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
22 115
Senast: Lopphög
·
G
Dressyr Hej Är det nånn som har ridit Lb:0? är den kul?Nått som är svårt??
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Galax
·
T
Dressyr Hur gör du för att förbereda en halt? Hur rider du in i halten? Vad är viktigt för att hästen ska ställa upp sig jämnt? Beskriv...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: Susan
·
B
Dressyr Hejsan! Jag har en ponny som inte alltid är där jag är.. haha, men iaf så ibalnd kan ha få för sig att de på läktaren är såhär läskiga...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Jao. Snart är det dex för min tävlings debut i dressyr samanhang utanför klubben. Ska i väg om två helger till Lenhovda HSK och tävla... 2
Svar
23
· Visningar
1 671
Senast: da_hannah
·
Dressyr Jag är medryttare på en riktigt trevlig arabvallack. Han har haft ryggproblem och låsningar i nacke och höftled som nu är bra. Vi har...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: orion_x
·
Dressyr Dressyrens framtid kanske hänger på att det finns människor som är beredda att forska och publicera. All forskning är inte av Gud, den...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: IngelaH
·
Dressyr Ja, nu har jag fått nog av min mer än usla sits. Armbågar som flaxar, händer som inte kan vara stilla, underskänklar som går som... 2
Svar
37
· Visningar
2 463
Senast: SaraMara
·
B
Dressyr Kollade på film idag från i helgen när jag red i ridhuset.. Det såg jättefint ut (i mina ögon alltså, haha :p ) när jag red "vanligt"...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr rida lätt i mellangångarterna i LB-klasserna? Jag har för mig att man får det i LC (där man ju inte rider mellangångarterna, utan rider...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Piccadilly
·
M
Dressyr Har ni några bra tips om bra och roliga ryggövningar till häst med lång rygg. Ska vell egentligen inte vara så stor skillnad mot häst...
Svar
2
· Visningar
979
Dressyr Jag är lite förvirrad, har hört att när man får rida in på dressyrbanan innan man fått startsignal (när man inte kan rida runt banan...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Zandrizzz
·
R
Dressyr ni med hästar födda 02, har ni planerat in några starter i vår? Rider ni då hela programmet "som man ska" dvs sitter ned i traven...
Svar
2
· Visningar
775
S
Dressyr Jag brukar alltid hälsa med höger hand, men nu har jag ju spöet i höger hand (känns bäst så när jag rider). Ska jag hälsa med höger hand...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Murray
·
S
Dressyr Vad har ni för märke, modell, färg, prisklass osv på era dressyrhattar och dressyrhjälmar? Behöver inspiration! :banana:
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Lady_D
·
H
Dressyr Ska tävla l b:3 i helgen, första tävlingen på länge. De har lagt ut startlistor men ej tiden. Jag har räknat ca 5 min/ekipage, är det...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: adnamA
·
Dressyr Finns det några bra övingar man kan göra för att träna ställning? Min ena häst är nästan omöjlig att ställa utan att hon ska böja hela...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Manji
·
S
Dressyr Finns en häst på det gymnasiumet som jag går på som är väldigt stressad/pigg när man rider henne. Hon är lugn i början av passet men...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Farouk
·
M
Dressyr Även om det förekommer en hel del hårda ord, tjafs, gräl osv. här i forumet..jag har lärt mig oerhört mycket av många människor här som...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: mackan
·
W
Dressyr Hur höga klasser får man rida på vanligt tränsbett? Eller ja vanligt bett och inte måste ha kandar. Tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
838
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka