Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nu är det så här. Jag skulle behöva hjälp. Rider en häst, som lätt blir framtung och går på bogarna. Hur ska jag göra för att få...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Totola
·
V
Dressyr Jag har inte riktigt förstått hur den går till... Man ahr ju läst ganska mycket om det sistoden men jag har aldrig fått någon bra...
Svar
6
· Visningar
1 040
·
Dressyr Ngn som har tips på bra lösgörande övningar man kan rida i början av ridpasset så att hästen blir mjuk fortare. Som det är nu blir inte...
Svar
4
· Visningar
790
·
Dressyr Jag och min lilla häst satt i dag och skulle rida på kandaret. Det gick skit denna gången också. Han bara lägger sig på bogarna och...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: kicki71
·
Dressyr när under ett ridpass kan man egentligen börja jobba med hästen? har sett en hel del börja jobba hästen innan hästen ens blivit...
Svar
19
· Visningar
1 426
Senast: Paste
·
L
Dressyr Ni som tävlar LA och uppåt, vad sitter ni i för sadlar? Vore kul att få lite tips och kommentarer. Är en trogen flatbackryttare som... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 015
Senast: Tramptass
·
M
Dressyr nu håller jag på att slå knut på mina tankar. nyss kunde jag inte ens komma på hur man gör en vanlig galoppfattning :crazy: och så...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Majjijann
·
Dressyr Hur fungerar det mad uppklassning i dressyren vad gäller stor häst. Får man t e x tävla Lc:2 en helg och La:3 nästa? För att sedan tävla...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Ylva
·
Dressyr Den 4:e december har klubben clear round dressyr, Lätt c. Jag har ridit det programmet tidigare, och jag vet att det inte skulle vara...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Dressyrfantasten
·
Dressyr Ska försöka beskriva så gott jag kan den övningen som vi tränade på i helgen. Min hjärna fick inte ihop det hela så jag vill diskutera...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: alazzi
·
Dressyr Jag har ett stort problem. Min ponny har svårt att fatta vänster galopp. Han vill lixom inte sätta det inre bakbenet under sig och...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: sara81johansson
·
T
Dressyr Är det tilllåtet? Tänker främst på när man "tackar" domaren? :bow: 2
Svar
33
· Visningar
3 122
Senast: YellowGiraff
·
Dressyr Ha, ha! :D Jag har äntligen fått min första 8:a och det i galoppen! Red en LB:1:a i helgen på min något otränade häst (varit...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: adnamA
·
J
Dressyr Mitt stora problem när jag rider är att jag jämt tittar neråt el. på hästens hals...försöker tänka på detta hela tiden MEN lika...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: keramin
·
Dressyr Läste en artikel för ett tag sedan, där en tränare tyckte att man skulle rida upp emot 70% innan man kliver upp till nästa klass... 2
Svar
34
· Visningar
1 967
Senast: Lully
·
Dressyr Visst ska man sitta ner när man tävlar dressyr och det inte står "Lättridning"
Svar
12
· Visningar
1 491
Senast: Ylva
·
M
Dressyr En häst som går i form på kort tygel och en häst som går i form på hängande tygel - vad är skillnaden? Vad anser ni är bäst - en häst... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 963
Senast: doleron
·
U
Dressyr bara ja som tycker man borde få tävla dressyr barbacka? har en häst som ja inte hittat sadel till på hur länge som helst o de har gjort...
Svar
8
· Visningar
1 430
Dressyr Jag har problem med att sitta stilla med underskänkeln, och den åker hela tiden fram och tillbaka i takt med hästens rörelse. Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: Breccia_
·
T
Dressyr Tycker det ser så väldigt häftigt ut med kandar, har som mål att kunna rida på kandar någon gång. Dock har jag ingen egetlig koll på hur...
Svar
15
· Visningar
1 704
Senast: Diablo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka