Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Vilken handställning är den man strävar efter i ridning? 90 grader i armbågen, eller ska man "förlänga tyglarna"? Om ni/du föreslår...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Hallonsoda
·
S
Dressyr Hej! Min häst är aningen snemusklad. Har kommit fram till att hon behöver träna vänster bak, sätta under sig det bättre, alltså...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Sandra S
·
Dressyr Vid en clinic nyligen ställdes frågan om hur många av de närvarande som hade läst dressyrreglerna - FEIs och de nationella. Väldigt få...
Svar
8
· Visningar
1 351
Senast: Camilla_H
·
S
Dressyr tips på att få hästen att sluta förböja sig? går som en ostkrok (in med rumpa och hals som på en 3metersvolt) när det egentligen är...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: Sellan
·
Dressyr Hur ska man förhindra att hästen blir framtung ocvh lång? vad menar domaren när den skriver "stäm av mer och oftare"??? 2
Svar
20
· Visningar
1 867
Senast: rabarber2
·
E
Dressyr Ja hur känns det, vill verkligen veta hur det känns för jag red markarbete med hästen igår och hon gick så fruktansvärt fint i slutet...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: et_flikkan
·
Dressyr Undrar hur många som blir placerade på ett klubbmästerskap i dressyr vid 11-12 starter LC:1?!
Svar
5
· Visningar
847
Dressyr Vad är det absolut viktigaste man ska tänka på när man tävlar LB på ponn i dressyr?
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: spunken
·
J
Dressyr Den 3 december ska jag tävla i dressyr för första gången. Jag sk atävla i LC:1. Har ni några dressyr tips som man kan tänka på inne på...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: mackan
·
Dressyr Jag är tävlingssugen!!! Enda problemet är vart man hittar tävlingar??? Har ju lite önskemål att det ska vara blåbärs/clearroundstorlek...
Svar
2
· Visningar
679
Dressyr Nån som gör det här? Tycker det verkar jättekul! Nån? Som kan berätta lite om det?
Svar
9
· Visningar
2 236
Senast: Saigon
·
J
Dressyr Min häst blir ALLTID lös i magen när ja rider dressyr. Och den har inte ont någon stans. Det är redan kollat av en vetrinär. Och när han...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Susan
·
S
Dressyr Vad ska en 01:a kunna nu? Var i utbildningsstegen ska dom vara? Bör man ha påbörjat byten? Hur mkt kan dom tränas? Kan don tränas som...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: Picasso
·
S
Dressyr min häst slår med huvudet när vi galloperar, vissa gånger gör han det kanske bara en gång när vi rider å vissa HELA tiden.. han har...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: rabarber2
·
Dressyr Min häst blir lätt framtung om hon går i för låg form, vilket hon gärna gör. Jag udnrar hur jag ska göra för att få upp formen på henne...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: sara81johansson
·
Dressyr Hästen kan väl inte ta skada av det? Börjar fegar ur lite här nu.. :crazy: Har anmält mig till LA:6 i framridningsklassen på KM. Det...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: mysboll
·
L
Dressyr ja får inte in de där med öppna och slutna.... öppna är framdelen innanför och slutna bakdelen innanför så låångt fattar jag...men hur...
Svar
2
· Visningar
2 371
Senast: lillskutt_
·
Dressyr vad menas med att driva med sitsen? Hur gör man och hur lär man sig det? Hur påverkar det hästen? Kan man med hjälp av de få fram... 2
Svar
39
· Visningar
3 909
Senast: fnorr
·
S
Dressyr hej min dotter ska tävla klubbtävling för första gången hon har svårt att lära in program vilket ska man välja hon får ta l:d3 tips
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Vilya
·
Dressyr För att varken vara för uppklädd eller nerklädd? Jag ska vara med på en LB:1 (klubbtävling) och det blir både hästens och min första...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: pascalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka