Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vill se Era plastronger och plastrongnålar. Gillar ni nålar med bling eller den mer tradionella spö/hästsko? Bilder!!! Jag...
Svar
7
· Visningar
3 942
Senast: Deimion
·
Western http://www.youtube.com/user/EquineVideoCreations#p/c/7705CCE1BF15E03E/21/FB5pUYrfRgk Få hingstar som verkligen kan fånga en öga på... 2
Svar
33
· Visningar
3 854
Senast: LaQuent
·
R
Distans Tänkte höra lite hur ni andra gör... Stallet där jag har min häst är sålt, men jag har blivit erbjuden av nya ägarna att ha min häst...
Svar
9
· Visningar
1 840
Tävling 2011 så kommer det inte sändas ut ngr gröna kort längre utan allt registreras i Tdb. Jag undrar om man då behöver ta med sitt kort till...
Svar
9
· Visningar
1 663
Trav Har köpt hem ett par benpaddar med skål, dessa lindas på med löpbandage. Själva padden är av neoprene och skålen är av lite hårdare...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Kellie
·
Western Har just letat mig in i westernsadeldjungeln efter att redan ha varit bosatt i den engelska och bomlösa dito i de senaste 20 åren. Kul...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Louica
·
Islandshäst Ja, som rubriken säger, är det någon som rider sin islandshäst för en "vanlig" dressyrtränare? Vad får ni för respons och hur blir...
Svar
12
· Visningar
2 526
Senast: Smarri
·
Western Tänkte köpa mig ett par Davis splint boots, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Hästen min har ganska korta skenben.. Mätte ett...
Svar
8
· Visningar
1 835
Senast: Elanor
·
Körning Detta med hjul verkar vara en stor del av vad man kan använda vagnen till. Finns det någon vänlig själ som kan berätta lite om när...
Svar
5
· Visningar
2 304
Senast: Tacitus
·
Trav Är det någon mer som haft en häst i träning med en sån? Alltså ett litet tandfragment som ligger i bettläget precis framför... 2
Svar
32
· Visningar
4 262
Senast: ghost
·
F
Körning Jag har läst om ridhästar som är ur kondition att man ska börja med någon veckas skritt, sen någon vecka trav innan man kan träna med... 2
Svar
20
· Visningar
2 485
Senast: flickancarra
·
Trav Vad tror vi om honom då?
Svar
3
· Visningar
2 406
Senast: CK
·
Fälttävlan Ni som varit på banor i östergötland, hur ser banorna ut? Är det mycket skog, mycket kuperat, mycket på fält? Jag hade tänkt åka på...
Svar
9
· Visningar
2 435
Senast: lane
·
Hoppning *Är ny så håller tummarna att tråden hamnar rätt* ;) Har ett 9-årigt sto som jag tävlar hoppning med, hon är av egen uppfödning och... 2
Svar
23
· Visningar
3 360
Senast: trams
·
Islandshäst Hej! Jag har haft häst i många år och har ridit in en del olika individer av olika raser. Har nu en islandsvalack född -07, som jag...
Svar
16
· Visningar
5 424
Senast: keilir
·
Körning Jag har lite funderingar kring bröstselar. Har tänkt köpa en sele och hittat några billiga alternativ och undrar om dessa selar är något...
Svar
14
· Visningar
1 807
Senast: Trojlik
·
Tävling Hej! Jag har inte fått chansen ännu att ta grönt kort för att kunna tävla och klubben som jag bor i närheten av vet inte om dem ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 108
Islandshäst Nu kanske jag har missuppfattat detta, men jag har fått för mig att halvstångsbett är lite vanligare bland islandhästar än vid engelsk...
Svar
15
· Visningar
2 087
Senast: Ms_Antrop
·
Dressyr Får man ha latextejp på bettet på tävling? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
1 904
Fälttävlan Jag har långa överben (heter det så?) lårben! Nuvarande sadeln, en Jeremy Rudge, ligger superbra på hästen men passar mig mindre bra...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: Canna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur