Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Trav någon med avkomma efter järvsöviking? skulle vara trevligt att se bilder och även veta hur det är i psyket. mvh
Svar
3
· Visningar
1 469
Senast: fethajja
·
Körning hej bar aundrar en sak. om man redan har en tömkörningsgjord med svanskappa o köper en lös brösta, draglinor, bakselse, o skakelremmar...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: fjordtokan
·
H
Western Någon som har erfarenhet av denna gångart? :bump: Hjälpgivnings-signaler och annan intressant info? Precis börjat rida en Appaloosa...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: Himla
·
Fälttävlan Tänkte starta en ny tråd eftersom det är lite dött här! Så vad har ni för förhoppningar inför nästa säsong och vilka mål har ni satt... 2
Svar
33
· Visningar
3 331
Senast: aicha
·
Islandshäst Jo jag funderar på att vara med på min första keppnin eller hur det stavas :o Så nu e frågan vad för gren ska jag välja? För han har...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Nenneh
·
Hoppning har ett ganska "skönt" problem egentligen. Äntligen har jag pengar att köpa ett riktigt snyggt träns och en bricole. Var tidigare... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 194
Fälttävlan Jaha, herregud ingen som tänker på att starta en Stockholms Fältrittklubb tråd? Har iaf sett minst 3 bukisar i startlistan...och... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 993
Senast: Estivuz
·
Hoppning Jag har inte hoppat regelbundet med min häst sedan i januari. Hoppade lite smått tidigt i somras men sen har det inte blivit mer. Nu är...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Dressyr Ur TR: "Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat bett... ... Pannbandet skall vara av...
Svar
12
· Visningar
1 919
Senast: kopparberg
·
Trav Vad tror ni om en sådan i avel??? Vad kan hon kosta i inköp? Morfar är Mack Lobell... Ostartad tre års märr med Marianne Crown... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 658
Senast: Nafayette
·
Trav ...är det ju dags för snart igen... Se katalogen här ... Någon som ska köpa? Någon som ska sälja? Någon som har någon godbit som den... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 387
Senast: via
·
C
Hoppning Hej! Behöver tips på en hoppsadel till en smal 3-åring, halvblod/fullblod, ca 165 cm. Han har en markerad manke och ffa mycket...
Svar
6
· Visningar
1 281
Islandshäst De flesta som rider och tränar har väl stött på mer eller nitiska tränare som är mer eller mindre intresserade av att korrigera diverse...
Svar
15
· Visningar
2 389
Senast: tara
·
Dressyr ....på 7 år dock! Om någon vecka ska jag vara med i en dressyrtävling, det är "bara" LC program.Men jag vill inte göra bort mig...
Svar
8
· Visningar
2 463
Senast: twisten
·
E
Dressyr Hej! jag tänkte prova på en klubbdressyrtävling snart med min islänning. Hon har väldigt tjock och lång man och pannlugg, tycker ni att...
Svar
10
· Visningar
3 772
Senast: castle_bar
·
Islandshäst Hej allihopa! Jag är alldeles nybörjare på islänningar. Jag har ridit sen jag var 7 år gammal (dvs. i 16 år) men aldrig islandshäst... 2
Svar
21
· Visningar
4 419
Senast: Nea86
·
L
Western Finns det resårgjord till westernsadlarna? Min häst har sadeltvång, och jag har hållt den borta i 2 år nu tack vare min...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: gutenviks
·
Western Har inte sett någon sådan här tråd och tänkte därför att det är dags att skapa en! :laugh: Nå, finns det någon här inne som väntar... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 917
Senast: bright_sara
·
Hoppning Hur är det nu med detta? Jag rider en unghäst som gått nolla en gång på 90 cm och en gång på 100 cm i avd B (en chans till på 100 cm...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Deimion
·
R
Övr. Grenar på Skatteberga, Flyinge den 19-20 september:):banana:
Svar
4
· Visningar
1 601