Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej på er! Jag tar gärna emot lite tips från er för jag är GRÖN inom western men efter att ha varit på några clinics för John Moore...
Svar
11
· Visningar
2 294
Senast: Nea_
·
J
Western Hej! Jag själv är dressyrtjej så därför tänkte jag fråga er som håller på med western! Jo, en sk vanlig sadel ska ju ha två... 2
Svar
25
· Visningar
5 580
Senast: Fina
·
P
  • Låst
Tävling Ska precis göra min första start på häst och har märkt att det står (SWB) efter många hästar i startlistorna. Efter att ha sökt lite på...
Svar
2
· Visningar
1 353
Senast: pea_
·
L
Islandshäst Är en halvblodsryttare som funderar på att skaffa en islandshäst och börja med lite nytt! Funderar på en "större" model ca 145cm då... 2
Svar
35
· Visningar
4 542
Senast: videnlis
·
Hoppning Ska tävla imorn och har glömt allt :D. Kan man rida i en jacka som inte är klubbjacka men har dragkedja, ingen huva och är formsydd...
Svar
1
· Visningar
1 078
Senast: Kallebus
·
E
Western Jag har funderat på varför westernhästar ofta har hela svansen flätad i en tjock fläta. Har det någon orsak eller är det bara "något man...
Svar
4
· Visningar
1 587
Senast: enterprise
·
Fälttävlan Vad är den stora skillnaden mellan terräng och senskydd? Hur mycket bättre skydd ger terrängskydd? T.ex de från hööks, skyddar de mycket...
Svar
10
· Visningar
2 642
Senast: Estivuz
·
Trav Nu vet jag inte om denna tråden ligger rätt, men det är ju en travare problemet handlar om så jag lägger den här :D Jag hjälper för... 2
Svar
22
· Visningar
2 384
Senast: litentravare
·
N
Övr. Grenar Tänkte kolla hur intresset är för tornerspel i syöstra sverige. Jag och min sambo tycker att detta verkar jättekul, men tyvärr verkar...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: evalill
·
Western Kom igen nu! Passa på att peppa varandra här! Skriv vad ni behöver peppning med och ge positivitet och glädje till varandra! Inga... 2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: CindyLou
·
J
Dressyr Hej! Har ett eng.fullblod som är 6 år och ska ut och tävla imorgon för andra gången i hela hans liv, LB:1 och LA:1. Förra gången kom vi...
Svar
9
· Visningar
1 260
Senast: mellebandolo
·
Trav Hästen: Sto fem år, inte startat på lite drygt ett år. Tidigare gått VÄLDIGT tung fram, ridhästskor+sula och tunga boots, dock lättad...
Svar
14
· Visningar
6 272
Senast: wildrose
·
Western Vill gärna höra era åsikter om stötdämpande paddar, vilka som ni tycker är bra. Behöver ju inte vara en pad utan det kan ju vara något...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: wrangler
·
Trav Jag undrar om det finns någon som kan berätta mer om Vaccares, varmblodig travarhingst? Han är morfar till min häst och jag skulle...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: LilaTiger
·
F
Islandshäst Hej! Jag är lite på gång att köpa en häst som för tillfället går i en turridnings-/ridskoleverksamhet och jag (och versamhetsägarna)...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: _flisan
·
A
Tävling Får man vara med på blåbärsdressyr fastän man är vuxen och har egen häst? Hästen ifråga har aldrig tävlat innan och därför skulle det...
Svar
7
· Visningar
1 728
Senast: Speedway
·
Western Jag är totalt och fullkomligt novis på western. Men jag håller på med ett projekt där jag samlar information om hästar där bland annat...
Svar
4
· Visningar
1 746
Senast: moiran
·
D
Western Hur spänner ni fast er sadel på bästa sätt? En del drar bara igenom och spänner som en vanlig sadelgjord. Men hur gör ni? Hur...
Svar
3
· Visningar
2 742
Senast: buckle
·
Islandshäst Är det bara jag eller är det färre helgkurser nu för tiden än vad det var förr? Vart jag än letar så är det bara privatlektioner som... 2
Svar
24
· Visningar
2 898
Senast: moli
·
Trav Packar man en körutrustning till sig själv (Hjälm, dress, handskar, skor och glasögon) plus bagage för fyra dagar i ett handbagage som...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: YW1966
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka