Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Det finns planer på att bygga en mycket enkel ridbana i vårt stall men frågan är vad som är billigast och bäst? Det är en ridbana som...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Buck
·
Anläggning Luddig rubrik. Jag undrar vad som måste göras om jag och sambon köper mark av grannen, vi har villatomt nu men vill klassa det som...
Svar
19
· Visningar
4 742
Senast: Solis
·
Anläggning hej!:) jag ska bygga om ladugården som står på våran gård till stall. för att göra det så billigt som möjligt tänkte jag bygga boxarna...
Svar
9
· Visningar
6 424
Senast: paxen
·
Anläggning Ursäkta min kanske dumma fråga men jag och en vän är oense om en sak. Om eltråden i en hage är gammal och det har börjat växa massa...
Svar
7
· Visningar
1 518
Anläggning Hej! Vi har en befintlig paddock i dag som är 20x30 m, nu under några år har vi fyllt ut brevid denna paddock för att göra en...
Svar
8
· Visningar
1 332
Senast: Taz
·
Anläggning Ja hur starka har ni där ute? Till hur långt staket och vad för staket? Har ni mycket undervegetation eller annat som stör elens...
Svar
16
· Visningar
6 315
Anläggning Fanns en gammal tråd om just det här, men det känns onödigt att dra upp en tråd från 2005 så jag skapade en ny istället. Vad jag...
Svar
7
· Visningar
1 496
Svar
22
· Visningar
11 452
Senast: Boj
·
Anläggning Nu har jag letat & letat, men jag hittar banne mig inte igen namnet på ett dataprogram (jag tror det är ett gratisprogram dessutom) som...
Svar
4
· Visningar
1 649
M
Anläggning Jag har hört flera gånger att man kan bygga lösdrifter av lastbilsflak! Men nu hittar jag verkligen INGEN information om detta! Går...
Svar
5
· Visningar
2 474
Senast: Dana
·
Anläggning Nu är det på G. Det ska bli ett murat stall med måtten 7*14, med murade mellanväggar, dörrar och fronter är inte valt ännu. Byggnaden...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: bejkonfis
·
Anläggning Kan man göra ett hållbart trästaket utan att sätta plint för varje stolpe? Dvs bara slå ner stolpen i jorden? Man borde väl kunna...
Svar
8
· Visningar
2 081
Senast: leia
·
Anläggning Ni som byggt nytt stall, hur höga ytterväggar har ni på byggnaden, alltså upp till takstolarna så att inte hästarna ska kunna komma åt...
Svar
10
· Visningar
1 550
Senast: Solis
·
Anläggning Det finns ett stall här i närheten som inte har några boxdörrar. De har två stora och ganska finmaskiga galler med lite grövra ram som...
Svar
11
· Visningar
2 013
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Mina hästar står på lösdrift. Allt fungerar bra förutom att nordsvensken är herre på täppan och tar det hon vill ha helt enkelt...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: leia
·
P
Anläggning Jag kommer alldeles snart börja bygga murade boxar i min gamla lagård, men har fortfarande ingen aning om hur jag ska göra med...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Snowball
·
Anläggning Jag och sambon vill gärna ha en liten gård med typ två hästar, alltså inte ett så stort ställe, en till två rimliga hagar, inte någon...
Svar
2
· Visningar
3 254
Senast: Pigan
·
A
Anläggning Några frågor om det praktiska inför placering och bygge av ridhus. *Hur nära en skog kan man lägga ett ridhus? * Måste det finnas...
Svar
3
· Visningar
1 645
Senast: tomten
·
M
Anläggning Vi kommer troligt vis att köpa en lite gård här i byn, en gård med 3ha mark och stor lada som skall byggas om till stall för fyra...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: MiaMaria
·
Anläggning Tittade på fotboll igår och kom ihåg att jag sett flera fotbollsplaner där de har värmeslingor (eller något liknanden?) under marken för...
Svar
4
· Visningar
3 836
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp