Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag köpte min häst för 2 månader sedan, besiktades u.a och allt var frid och fröjd. Har kunnat rida 3-4v, och nu visade det sig att... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 278
Senast: skuggi
·
Anläggning Såhär ligger det till: Jag står i ett stall med 3st hästar uppstallade och 2st på lösdrift. Vi är tre stycken hästägare som nu skall... 2
Svar
36
· Visningar
4 445
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan I juni för 2 år sen uppfylldes min allra högsta dröm när mamma köpte en ponny till mig. Med tårar i ögonen räckte förra ägaren över...
Svar
11
· Visningar
3 043
Senast: Buck
·
Gnägg Dags för en ny tråd! Har du din häst på box eller lösdrift? 53 54 55
Svar
1 092
· Visningar
34 752
Senast: Got2Be
·
Ekonomi & Juridik Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering. Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vad skulle ni föredra för underlag vid ett skrittmaskin? Gummimatta Sågspån Ridhusunderlag Gummimatta känns som ett bra alternativ, då...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Jag lasttränande med min häst med longerlina och tyckte jag var noggrann att se till så jag inte höll någon "ring" så att longerlinan...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Cornelia
·
Gnägg Var det fler än jag som blev nyfikna på en annons på en annonssida igår, gällande ett friesersto där priset var satt till 7500? Som...
Svar
7
· Visningar
1 819
Senast: tgd
·
Hästmänniskan Jag är bara några dygn ifrån att köpa en äldre ridskolehäst som jag känt i många år nu. Han kom till "min" ridskola 2007 och hade stått... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 855
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Igår sålde jag min gamla 19åriga trotjänare till ett mysigt hem med promenadridning och mys. Vi var inte längre menade för varandra då...
Svar
19
· Visningar
2 844
Hästmänniskan Frågor som rör prissättning av specifika hästar bör undvikas här, då det är omöjligt att avgöra värde på en häst som man inte ser...
Svar
0
· Visningar
11 515
Senast: ameo
·
  • Låst
Hästmänniskan Tittar runt och provar lite hästar och tycker det är svårt med pris, givetvis har säljaren en bild av vad hästen är värd men som köpare...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Freeride
·
Hästmänniskan På asvh's hemsida så står det hur man gör för att registrera ägarbyte och de nämner att de skickar en faktura på ägarbytet, vad kan det... 2
Svar
28
· Visningar
3 051
Senast: Masse
·
Gnägg Hittade det här klippet på youtube, det är någon person som "recenserar" bilder från en slags gymkhanatävling eller vad det nu är...
Svar
6
· Visningar
1 666
Senast: smedsussie
·
Gnägg Jag söker något roligt att skriva till ett gratulationskort som jag ska måla, gärna så att det går att dela på 2 sidor. Det ska vara... 2
Svar
27
· Visningar
34 015
Senast: hier
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 897
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Skulle gärna vilja ha era åsikter om vad ni tycker att denna häst skulle vara värd vid försäljning. Lite info om hästen: Sto, 17 år...
Svar
1
· Visningar
748
·
Gnägg Eller något åt det hållet, vi är ju inte på långa vägar färdiga... Måste åtgärda skitet bakom spakarna först ;) Tur att jag har världens...
Svar
2
· Visningar
883
Gnägg Om en vecka drar det igång! Någon mer som ska dit? Vad ska ni se? Vad vill ni absolut inte missa? Vad ser ni fram emot? Jag åker ner på...
Svar
16
· Visningar
1 266
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska på ridläger i morgon, 8 dagar, i Tanum och jag såg att det ska regna VARJE dag. Så fruktansvärt tråkigt när man har sett... 2
Svar
38
· Visningar
5 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka