Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej Jag går på ridskola och undrar hur mycket det kostar att ha en foderhäst (man betalar för foder och sånt på någon av hästarna som...
Svar
8
· Visningar
1 324
Ekonomi & Juridik Hej Buke! Som många vet så har mitt tidigare fodervärdskontrakt mellan mig och hästägaren varit långt ifrån optimalt. Nu väntas ny häst... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 069
Senast: mackan
·
Anläggning vi har precis köpt gård. där finns det ett gammalt kostall som vi vill bygga om till stall. Vi har mätt att lägsta bjälken där inne är...
Svar
3
· Visningar
8 105
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Är det någon som fått ut någon ersättning på personolycksfallsförsäkringar som ibland ingår i vissa hästförsäkringar? Jag skadades...
Svar
7
· Visningar
1 636
Senast: Fille
·
Gnägg Har verkligen noll koll så vill gärna ha era åsikter! :) Vad skulle ni sätta för pris på denna hästen? Vet att det är jätte svårt utan... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 249
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag skall bygga om en liten lada till stall, jag har kollat begagnade boxar, men det ligger på ca 15 000 + och det är lite väl saftigt...
Svar
1
· Visningar
1 021
Gnägg Badsäsongen är här, så jag undrar var ni upplänningar brukar ta med era hästar på ett dopp?
Svar
14
· Visningar
3 655
Senast: djezima
·
Anläggning Ja jag har byggt ett par hölådor som såklart ska sättas ut i hagen i höst och få utstå både väder och vind, och bäverhästar :(...
Svar
14
· Visningar
1 765
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hur tolkar man den här texten? Avtalet gäller från och med den XXXX till och med den XXXX . Avtalet förlängs automatiskt med 3 månader...
Svar
10
· Visningar
2 348
Anläggning Jag har mina två hästar på lösdrift. Hästarna i stallet fodras fem gånger om dagen; frukost, lunch, eftermiddag, kväll och natt. För... 2
Svar
24
· Visningar
3 494
Senast: Ainon
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 368
Senast: fijja
·
Hästmänniskan Hej! Vad tycker ni om att rida ut med en gång när än provrider en häst? Jag ska iväg och provrida en häst i eftermiddag. Om jag köper... 2
Svar
34
· Visningar
3 405
Gnägg Vad skulle ni göra med den? Jag vette tusan. Hur ser TR på kentaurer? Är det fusk att bara säga till han där framme vad han ska göra... 2
Svar
27
· Visningar
3 077
Senast: hier
·
Ekonomi & Juridik Vi tänker byta ut en av bilarna till något mer gårdsbetonat, dvs en pickup. Diesel, automat, hyfsat ekonomisk och trevlig att dra...
Svar
12
· Visningar
1 632
Senast: t4bb3
·
Gnägg (Hoppas att denna tråd kan få ligga här, annars får en moderator gärna flytta på den :) ) Häromdagen satt jag och funderade lite över... 2
Svar
30
· Visningar
2 325
Hästmänniskan Jag har blivit så hästsugen och planerar att skaffa mig en egen häst igen. Jag vill bara ut och rida i skogen, och framförallt köra...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Kofunda
·
Hästmänniskan Jag har nu på grund utav en skada varit ifrån ridningen ett antal veckor och innan dess inte kunnat rida ordentligt (på grund utav...
Svar
2
· Visningar
1 026
Hästmänniskan Jag ska praktisera i ett stall i östersund i fem veckor och vill få med mig hästen dit. Jag ska börja sista året i gymnasiet och är inte...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Jag köpte en häst för en dryg månad sen och det blev en liten miss i att fixa köpekontrakt. Hur som helst skrev vi ett tillfälligt...
Svar
13
· Visningar
2 760
Senast: Lena_B
·
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Marylou
·