Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Någon som vet hur man får en nyligen sådd åker(vete) till en bra beteshage utan att det blir en enda lervälling av alltihopa? Sår man...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: fruL
·
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Zog
·
Ekonomi & Juridik Vad skulle ni säga är ett kompispris för att utbilda en ponny? Normalt sett tar vi 800;- i kallhyra för en stallplats (d.v.s. + foder...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: Jate Volim
·
Ekonomi & Juridik Får hem en minishettis och i alla mina hagar har jag elstaket,där det ibland är fungerande tråd och i vissa hagar inte,samt att det är 2...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Våra hagar består av skogsdungar blandat med betesytor. Tyvärr var det väldigt många år sedan som det var upplöjt och insått här...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: CK
·
P
Ekonomi & Juridik Har sålt en genomsnäll häst som genomgick röntgen ua i ben rygg o nacke för 4 månader. Nu säger de nya ägarna att han står på bakbenen... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 321
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej! Jag har suttit och funderat lite och har tänkt på hur vissa människor verkligen kan vara otrevliga och se ner på andra. Speciellt... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 861
Senast: labb
·
Ekonomi & Juridik Hästen lånas ut på foder, ett utförligt kontrakt skrives. Efter ett par månader erbjuds fodervärden köpa loss hästen, fv tackar ja men...
Svar
14
· Visningar
2 505
Senast: fiaskurken
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik http://na.se/nyheter/2.2212/1.1158802-utlanad-hast-blev-slaktad... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
25 524
Ekonomi & Juridik Jag tänkte köpta mig en Lippizanner och letar efter en i utlandet för att importera. Tyvärr är jag inte så beläst ungerska och tyska... 2
Svar
24
· Visningar
5 590
Senast: MiaS
·
Hästmänniskan En magisk häst som själv mockar, som själv fyller på vatten i sina hinkar och som inte behöver någon som helst omskötsel. Detta är... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 755
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har en häst försäkrad i 50000 kr liv (ej användbarnhet) och vanlig veterinärvård 50000 kr. Självrisk på 2700kr. Om min häst... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 647
Senast: phie
·
Anläggning Vi har bestämt oss för att hägna in vår gårdsplan med ett staket modell hästtstaket med fyrkantiga stolpar och två tvärsslåer. (För att...
Svar
6
· Visningar
7 336
Senast: kryddan
·
Hästmänniskan Beslutsångest! Jag och syrran planerar att åka på en ridsemester till sommaren men vi har lite svårt att besluta oss för vart... Just nu...
Svar
9
· Visningar
2 138
Senast: pinky
·
Ekonomi & Juridik Ja nu löper mina försäkringar ut på två av mina hästar nästa månad. Så nu sitter jag och klurara på om man ev skulle byta på den ena av... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 381
Senast: Casper
·
Anläggning Hej alla idésprutor o inredningstokar! I vår/sommar skall vi bygga inredningen till vårat gamla ko-stall snart fina häststall! I...
Svar
6
· Visningar
5 655
Senast: älgen
·
Ekonomi & Juridik Jag hade tänkt att ha min ena häst hemma under sommaren på bete. För att hon skall få sällskap så har jag annonserat efter fler hästar...
Svar
4
· Visningar
2 467
Senast: lahsd
·
Hästmänniskan Det är jag det! Jag har blivit mer och mer medveten om det, pga. att min häst också föredrar åt höger. Volt åt höger går tex. fint...
Svar
12
· Visningar
1 543
Senast: Liten
·
E
Ekonomi & Juridik En grej fattar jag nt. Varför är reglerna så pass ''hårda'' när det gäller hästar och nt kor? Typ som taggtråd. Får man inte ha på... 2
Svar
22
· Visningar
5 770
Senast: EricaModin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna