Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Läste precis en liknande tråd ang. sällskap till hästen och där fanns väl en del tänkvärda tankar och åsikter men vill ändå utveckla...
Svar
18
· Visningar
2 680
Senast: Roheryn
·
B
Ridning Hej brukar inte vara här så jag hoppas jag får fråga en fråga här! vet inte om ni har sagt något förut om denna fråga eller om det inte...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Bollie
·
L
Ridning Hade för ett tag sedan problem med skänkelvikningen när jag tömkörde hästen men det löste sig när jag började träna den när jag ex...
Svar
9
· Visningar
1 330
Träning Jag har problem med det här med eftergifter. Själv tycker jag att jag gör eftergifter men eftersom mina tränare ständigt kommenterar att...
Svar
19
· Visningar
1 490
Senast: svea
·
B
Träning hej har ett litet problem. den hästen jag rider har problem att fatta galopp. om jag fattar från tarven så bara ökar hon DRASTISKT men i...
Svar
7
· Visningar
1 245
Senast: aker
·
Träning Hur får jag hästen att visa upp sin skritt på bästa sätt? Är han spänd så trippar han bara med korta steg. Blir han less - vilket han...
Svar
5
· Visningar
751
B
Träning hej hur många hästar kniper inte ihop tänderna och lägger bak öronen och hugger! har ni någon/några teorier för varför de gör det? jag...
Svar
15
· Visningar
1 336
Senast: Centaur
·
D
Träning Jag kan ju lugnt säga att mina två älsta shettisston har fått sina vårkänslor nu. Jag har väntat på det. Skulle longera i dag...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Axelle
·
J
Träning Hejsan! Jag tycker det vore intressant att få reda på vad ni tycker ang. att titta hästen i ögonen eller ej. Själv tycker jag att det...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Juvelflickan
·
Träning Idag fick jag ett hysteriskt anfall över min häst, hon går KANON på dressyren men så fort man kommer ut i skogen så blir hon som tokig...
2
Svar
30
· Visningar
2 362
Senast: linzan
·
N
Träning Min foderhäst sparkar på dörren varje gång han blir lämnad med folk i närheten, går bra när han är själv = tydligt tecken på att han...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: Serendipity
·
P
Träning Jag har en häst, som efter att ha åkt transport problemfritt minst ett par gånger i månaden under flera års tid, plötsligt fick för sig...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Piaff
·
Träning Nu när det var så lerigt så "badade" vi hästarnas hovar när de kom in. Vi gjorde så att vi ställde hoven i en hink och så sköljde vi av...
Svar
18
· Visningar
1 095
Senast: Solvira
·
Träning vet inte vad jag ska göra längre. Har en travare som sparkar när jag ska lägga på täcket... han höll på förra vintern men då var det...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: panzy
·
P
Träning Skulle vilja ha lite tips och råd om hur man vänjer av en häst att gå emot handen. Jag har en nordsvensk travare, som används endast...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: Cilva
·
I
Träning Tyvärr får jag säga så kommer inte min tränare än på 4 veckor och jag börjar känna lite småpanik. Har problem med att hästen sätter...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Iza
·
C
Träning Har köpt en Holländsk häst på 10 år, som kommer hem på torsdag. Vad jag vet om honom är i princip att han har gått som dressyrhäst...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Grazia
·
U
Träning Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
Svar
12
· Visningar
1 031
Senast: nettan77
·
Träning Liten häst med kort steg, lätt trippig och kort bak. HUR travar man en sådan häst bäst vid hand? Dvs ska man ta lika korta (jobbigt)...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Spider84
·
R
Träning Hej..första gången man kikar in här *vinkar* Har lite frågor till er duktiga NH-människor Kan ju börja med mina erfarenheter av NH...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Lina_Zacha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp