Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ja, anledningen till att jag lägger tråden här är att det handlar om en sällskapsfråga. Basic: Jag och min sambo har precis köpt hus...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: Maja_Kandi
·
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 000
Senast: mackan
·
Ridning Hur stor blir egentligen snedbelastningen av att rida med tappsko? Är det något man kan anta påverkar hästen till den grad att det blir...
Svar
2
· Visningar
1 350
Senast: Kallebus
·
I
Träning Har haft ett hårt år där jag fått inse att min grundridning aldrig varit det den borde och att jag inte har de kunskaper jag behöver för...
Svar
5
· Visningar
2 627
V
Träning Hej alla! :) Jag har en fd travhäst som det inte gick så bra för inom travsporten. Istället blev han inriden. Han kan...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: sara_90
·
H
Träning Hejsan! Jag och mina föräldrar har tittat lite på ett 4 årigt sto under senaste tiden. Hon går i form i alla gångarter och är ett...
Svar
6
· Visningar
3 856
Senast: oxo
·
Träning Som rubriken låter, min pojkvän är så snäll och följer med ut och rider. Men det här med att rida lätt är inte det lättaste. Men hur ska...
Svar
7
· Visningar
9 925
Senast: poniihest
·
Träning hej! jag har ett litet problem. just nu har jag tre hästar; 5,20 o 29 år. dom funkar bra ihop, MEN fem åringen är på min 29-åring som...
Svar
19
· Visningar
1 659
Senast: Ingridl
·
Hästhantering Har roat mig med att titta på boxplatser i stockholm. Och man blir ju lite förvånad. Ok, det är kanske på det lite "finare"...
2
Svar
28
· Visningar
6 263
Senast: Seabaz
·
I
Ridning Mitt halvblodssto är fortfarande på semester och latar sig om dagarna. Men jag tycker inte det är något att skylla ifrån på. Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: idavattenskida
·
Ridning Det känns jobbigt att säga det, men efter en massa prövande av enkla oskarpa bett så måste jag verkligen byta upp mig till ett skarpare...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Eliseeh
·
Ridning I sommar har jag ridit in en unghäst modell känslig/nervös. Allt har gått bra tills idag när jag skulle hämta henne fån hagen. Hon går...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: ufot
·
Träning Jag behöver tips och råd! Jag har en 4 åring som är riden i ca 1½-2 månader, i början gick det jättebra att rida ut, men nu, de senaste...
Svar
16
· Visningar
2 015
Senast: Korven
·
Hästhantering Nu börjar jag bli trött på riktigt. Mitt 2åriga sto har vid 5 tillfällen nu gått ur hagen. Första gången berodde det på att det inte var...
Svar
12
· Visningar
2 779
Senast: pannis
·
Träning Hej! Rider just nu en häst som blir väldigt "springig" i traven. Det går fort, han blir även hängig i handen när han börjar bli...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Deimion
·
Hästhantering Jag har nyligen börjat ha min häst på lösdrift, och jag behöver lite råd gällande säkerhet vid intag. Min häst är låg i rang, men rätt...
Svar
8
· Visningar
2 023
F
Ridning Skulle verkligen behöva eran hjälp. Jag har blivit osäker/rädd när jag rider min häst. Jag är rädd för att han ska sticka iväg. För...
Svar
15
· Visningar
2 516
Senast: loote
·
Ridning Min häst har nu varit i gång lite drygt ett år efter en lång konvalescens. Vi har mestadels ridit ut på rakt spår, men försöker lägga...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: REIN
·
A
Träning Hej Min häst har gått på lösdrift i 4 år och mår bra av det,ska nu flytta till ett annat stall där det finns lösdrifts möjligheter men...
Svar
7
· Visningar
1 803
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Jag har en d-ponny som jag rider rätt mkt dressyr med och största ''problemet'' nu är att jag måste få med bakbenen mera! Och få igång...
Svar
13
· Visningar
1 809
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vitlökspress ett big no no??
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp