Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Det avhandlas ibland här hur länge folk rider, men jag är intresserad av hur långt! Hur länge man rider beror ju på vilka gångarter, men...
2
Svar
31
· Visningar
8 770
Senast: trofé
·
N
Ridning (Varnar redan nu för extremt dåliga formuleringar pga att jag inte kunnat sova inatt) Okej, detta känns verkligen som en...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: Bowman
·
S
Träning Vet att ämnet börjar bli lite uttjatat men någonstans (troligen på någon hemsida) har jag sett en tabell där hästens skenbensmått visade...
Svar
11
· Visningar
2 653
Senast: Tahari
·
E
Hästhantering Har en 5 åring som vägrar gå från stallplanen. reser sig och blir rent av farlig. På ridbanan går det problemfritt. Att leda henne ut...
Svar
2
· Visningar
4 102
Hästhantering Jag har ett halvblodssto på 14 år på foder. I vintras var det helt omöjligt att klippa henne, kom man närmare än 2 meter med...
2
Svar
30
· Visningar
2 738
Hästhantering Hej jag har börjat träna min ponny fritt eller NH ? Eller vad man ska kalla det. Han följer efter mig i skritt och trav backar på...
Svar
4
· Visningar
1 141
Hästhantering Jag har funderat på att lära min häst spansk skritt. Har försökt peka på henne med spö på benen, men ingen reaktion. Hur gör jag...
Svar
4
· Visningar
1 755
H
Hästhantering Hej! Jag har en kallblodstravare som inte är trafiksäker. Han har som unghäst blivit påkörd av en bil och är efter det trafikrädd. han...
Svar
7
· Visningar
2 585
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Någon som har ett bra tips hur man ska fodra en häst som gått på bete hela sommaren och som nu ska få åka på långtur hem till...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: axel
·
R
Hästhantering Hej! Tänkte höra om någon kan berätta lite om tömkörning. Hur brukar ni träna? Hur ofta? Övningar? Utrustning? :D
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Bulldoozer
·
Ridning vet ej om denna trådhör hemma här, annars får någon snäll människa flytta den. Var och kollade på ett 8 årigt sto som vi ev ska köpa...
Svar
17
· Visningar
7 843
Senast: Daisy
·
Träning Jag är en tjej på 22 år som har ridit länge (regelbundet i ca 10 år), men jag har mest ridit i skogen osv (har ridit något år på en...
Svar
6
· Visningar
4 460
Senast: Ponnytant
·
P
Hästhantering Har ett xx sto som jag haft i ca 8 månader nu. Hon är som de flesta xx ston oroliga inombords. Jag har henne hemma och hennes enda...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: PennyRe12
·
Hästhantering Råd och tips mottages tacksamt. I stallet har vi en relativt nyanländ häst. Fullblodsvalack,7 år, import från Irland,startat på...
Svar
16
· Visningar
1 826
Senast: Ribbson
·
N
Ridning En tråd för oss med Svensk Ridponny :) Tänk på att det bara är raskod 43 och 93 som är Svensk Ridponny. ------------------------...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: Nataley
·
T
Hästhantering Mina hästar går i blandad flock, en valack, några ston och föl. De har tillgång till 6ha kuperad hage, ligghall och fri tillgång på mat...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 418
Senast: Ginne
·
Ridning Jag har en liten undran? Då jag rider min ena häst i dressyr så tuggar hon taktfast då hon jobbar och min undran är varför? En vän...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: cahs
·
R
Hästhantering Vad betyder det när hästen " slår ihop " läpparna så det blir en slags " smackande " ljud? :confused: Min medryttarhäst gör det när...
Svar
6
· Visningar
4 053
Senast: VatsBooster
·
K
Hästhantering Hej! Jag har tänkt ställa ut min shettis i höst. Men hur går det till? Vad gör man? Att man visar vid hand vet jag, men hur? Skritt...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: KingCarex
·
C
Ridning Min varmblodsvalck har varit dålig under sommaren från och till, nu piggare :) Men han har tappa hull och muskulatur mest ryggmuskler...
2 3
Svar
55
· Visningar
18 753
Senast: Riverbridge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp