Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Jag prövade "frihetsdressyr" för ett par veckor sen och ena min shettis kom direkt och travade efter mig. Men min andra shettis har...
Svar
3
· Visningar
1 861
Senast: Marocca
·
Ridning Tänk på att vara rädda om er i naturen nu när skogen kommer vimla av jägare några veckor framöver... ;)
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Jag har en dotter på 8 år som har blivit väldigt hästintresserad. Vi har egna ponnies på gården som jag har tränat mycket både från...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: Verdandi
·
Ridning Det är underligt, men ju mer vi har regelbundna hoppträningar (dotter+ponny) dess mer tycks ponnyn bli less på att hoppa. Om de däremot...
Svar
7
· Visningar
1 101
Hästhantering Kollade runt lite grann men hittade inte någon tråd som pilates för häst. Blev lite nyfiken på detta och undrar om det är någon där ute...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Lager
·
Ridning Jag undrar vad det är som gör att så många som rider akademiskt på sin häst gör det i orsak av att den "vanliga ridningen/dressyren"...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
35 296
Senast: bigganl
·
Träning Har köpt en unghäst eller tja inte så ung 5 år men outbildad och inte så mycket hanterad när han kom. Han är världens snällaste och allt...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: LFreddy
·
J
Träning Hej! Jag rider en häst som betyder allt för mig. Men, i galoppen brukar han bara springa ifrån, slänger upp huvudet och bara drar när...
Svar
12
· Visningar
4 541
Ridning Finns det nackdelar med att rida barbacka? Kanske ni skulle vilja skriva upp både fördelar och nackdelar. Själv hittar jag inga...
2
Svar
21
· Visningar
6 464
Senast: Harbor
·
Ridning Har i sommar noterat att min häst blir fruktansvärt irriterad av flugorna när man ska rida. Testa det ordentligt här om dagen och det...
Svar
8
· Visningar
4 007
Senast: vildros
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag ska göra för att få min kära häst mer lättlastad. Målet är att jag ska kunna lasta henne...
Svar
19
· Visningar
1 700
Hästhantering Hej jag behöver råd, tips ang en travar nordis, han är 10 år och travtränad för flera år sedan men blev aldrig någon tävlingshäst, han...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 577
Senast: Dalmas
·
R
Träning Sitter och funderar, ska hästen under hela ridpasset gå på tygeln, alltså ska den ha den där korekta formen hela tiden, vad är bäst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 280
Senast: Hoobes
·
S
Hästhantering Har en stor häst som är väldigt nervös och rädd utanför boxen och hagen och han har klämt mig i dörröppningen till boxen, stallet...
2
Svar
22
· Visningar
9 952
Senast: Hoobes
·
T
Hästhantering Är det någon som vet om det går el är dumt att anlägga en paddock på en cementplatta? Självklart ska det på mjukare underlag, men går...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: Thes69
·
Träning Hej Någon som kan tipsa om en bra DVD där man kan lära sig grunderna i ridning/dressyr?
Svar
2
· Visningar
2 661
Senast: Ponnytant
·
B
Träning Hej buke! :) Jag har bestämt mig för att byta ridskola, och kommer i den nya ridskolan få rida i den högsta gruppen, där (utefter vad...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 732
Senast: Wysiwyg
·
Hästhantering Sysselsätter ni dom på något sätt,eller låter ni dom bara stå i hagen med kompisarna och bara vara? Har nyligen fått hem en...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
11 561
Senast: Derring-Do
·
Träning hur gör man en korrekt galoppfattning? ska man flytta fram ena foten fram o andra bak och sen ''sparka'' (eller trycka beroende på...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Ni som har ettåringar, har ni dom installade under vintern eller går dom på lösdrift? Går i funderingar på ett köpa en unghäst (1...
2
Svar
22
· Visningar
4 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp