Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Jag har haft mitt varmblod i fyra år nu, i början tyckte hon det var jätteroligt att hoppa ner i diket när det kom bilar, sen vande hon...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: KasperTim
·
Ridning Jag fortsätter att stilla min nyfikenhet angående senskador och gaffelbandsskador!:idea: Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att...
Svar
4
· Visningar
3 398
Senast: Zoo
·
Hästhantering Jag har problem med mitt 10 åriga sto som har varit i min ägo i snart 2 månader. Ett av problemen som hela tiden upp står är vid...
Svar
17
· Visningar
1 857
Senast: Trix
·
Hästhantering Flyttade min lilla mini till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa ska ha gått ihop sedan de var föl (är nu 6 år). Men efter...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Russin8
·
Ridning Hur lägger ni upp ert longerings pass för hästen, och vad använder ni för utrustning? :)
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: em76
·
H
Träning Ja, det är ju väldigt viktigt. Det var väldigt länge sedan jag red för instruktör nu, och senaste hästen jag hade vill jag minnas att...
Svar
2
· Visningar
1 627
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Jag har en unghäst med ett beteende som jag tänkte att någon annan kanske kan ge mig en ny synvinkel på och som kanske gör att jag...
Svar
6
· Visningar
1 927
H
Ridning Jag har en häst, varmblod 13 år. Jag har haft honom i tre år, och då han sakta byggts upp, då han var ganska nedgången, så har jag...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: danilo
·
M
Ridning Jag har ett eng. fullblod som är rätt så känslig i munnen(?) men endå stark. Vid användning av vanligt tvådelat bett så drar han...
Svar
12
· Visningar
1 526
Hästhantering Har en valack som ibland är sur mot andra hästar, inte när man rider men om man står stilla eller om en häst kommer upp nära rumpan. Då...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: Melrose
·
Hästhantering Har haft en kompis ute i stallet idag som gick en kurs för John moore. Vi skulle testa ett par övningar på min pålle idag, hon är ett...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Fannih
·
Hästhantering Mitt halvblod som jag har haft i flera år fick iförrgår helt plötsligt för sig att inte gå ut på vägen. Denna väg rider vi efter flera...
Svar
5
· Visningar
1 927
M
Hästhantering Har ett kallblodsto på elva år som inte gjort så mycket mer än gått lite på travet... Hon är jätte snäll att rida i skogen på, börjar...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Lager
·
E
Träning Hej! Nu är det så att jag har ett fyraårigt sto som på sistone lagt sig till med en trevlig liten ovana, nämligen att bocka. När hon...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: Donnatello
·
F
Träning Hejhej, har en femåring därhemma som har blivit hur sne som helst åt höger. Hon har alltid haft lättare i höger varv, men nu har hon...
Svar
5
· Visningar
1 240
F
Träning Fann ingen aktuell tråd i ämnet så jag startar en ny som jag gärna vill att ni delar med er av era erfarenheter, bra som dåliga. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
5 183
Senast: Flyleaf
·
I
Träning Jag har funderat på en sak ett tag nu och skulle uppskatta era åsikter kring detta. Jag har en häst som under flera år haft en låsning i...
Svar
7
· Visningar
1 565
Senast: Lager
·
S
Hästhantering Min valack har helt plötsligt blivit svårfångad så fort han ser grimman drar han i 180. Han har alltid varit lättfångad har haft han i...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Lager
·
Träning Hej! Går en nybörjar kurs på en ridskola. Förra gången tränade vi lättsits,och ridläraren pratade om att man kan hamna i ''fel'' trav...
Svar
13
· Visningar
11 861
Senast: loote
·
Hästhantering Jag tror att mitt varmblod har patellaupphakning i ena bakbenet. Vissa mornar när jag tar ut henne ur boxen blir hon stående med ena...
Svar
8
· Visningar
5 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp