Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Ja, tips på övningar för att få både ryttare och hästar som är oliksidiga att börja arbete och så småningom jämna ut sig :d Jag...
Svar
4
· Visningar
1 645
Senast: ponnyryttaren56
·
Hästhantering Jag har ett litet problem. Har en 3-årig islandsunghäst som jag skulle vilja lära att bli longerad. Problemet är bara hur? I alla...
Svar
17
· Visningar
8 612
Ridning Skulle behöva tips på hur jag lättast värmer upp på tävlingar. Oftast är det trångt på uppridningen ( dressyr) och inte alltid man har...
Svar
6
· Visningar
1 094
Hästhantering och även ibland med bak. Jag har en ny pålle, ett fyraårigt sto som är helgo. Hon går med på att lastas nu utan större problem men när...
Svar
13
· Visningar
2 911
Senast: Trix
·
Ridning Hej. Jag undrar vad ni tycker att man ska tänka på när man provar en ny häst eller ponny? Och jag t.ex. brukar bli ganska nervös så om...
Svar
1
· Visningar
5 031
Senast: iNHALE
·
P
Ridning Planerar att flytta utomlands och jobba med hästar ett tag. Funderar lite över vilka länder som kan tänkas vara lämpliga där man har en...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: -Remont-
·
Träning Har försökt att hitta mer info o kurs, men det verkar försvinna efter 2009...har Klaus slutat att hålla kurser i Sverige? Har någon...
Svar
0
· Visningar
988
Senast: Hrannar
·
Q
Hästhantering Jag skulle vilja höra era tankar kring det här: Jag har en film som handlar om inridning av hästar på Island. Det är en mycket känd...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: qrumelur
·
Ridning Hej Nu behöver jag lite tips och råd från er kloka här inne. Har hjälpt en vän med sin häst. Denna häst har en förmåga att lägga...
Svar
10
· Visningar
3 053
Senast: Donnatello
·
P
Ridning Vet inte om tråden kommit rätt, men hoppas det. Jag är 14 år och har en egen ponny. Det är min första och han är d-ponny, men en...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Gimlan
·
Q
Träning Kan man lära sig rida en häst utan sadel och träns, alltså enbart med skänklarna?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 617
Senast: Mallan92
·
L
Hästhantering halojj :), vet inte om jag lagt in dethär på rätt ställe men jag behöver iaf hjälp. Har en medryttarhäst som är helt blockerad och bryr...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: Laurii
·
Träning Hej! Jag ska börja på ridskola tills hösten och går nu en kurs på en jättebra ridskola nu under våren. Jag vill så gärna börja på den...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: loote
·
Ridning Halloj! Jag har frågat förut hur jag ska göra med mitt travarsto som ska bli en ridhäst. Jag har börjat att longera henne men tyvärr...
Svar
3
· Visningar
1 761
Träning Anser ni att en häst ska kunna stå uppbunden i två linor? Om hästen får panik och drar bakåt (hästen backar och kommer på att den sitter...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 538
Senast: Zaga
·
Ridning Någon som har erfarenhet? I det lilla stallet jag och mina hästar står är den ena hästen nu till salu. OM han inte blir såld...
Svar
6
· Visningar
1 307
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har ett problem som både jag och min häst mår rätt dåligt över. Har haft den här hästen i över ett år nu, och vi har jobbat med att...
Svar
15
· Visningar
4 722
Senast: Minsans
·
A
Ridning Om ni skulle rida tre gånger i veckan, på en ponny. (Fre,lör,sön) Hur skulle ni rida då? Två gånger ska jag rida i skogen & en gång på...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Piraja
·
K
Hästhantering Hej alla på buke! Skulle jättegärna vilja få klargjort för mig vad exakt är NH och vad exakt är Horsemanship. Är det någon skillnad? Min...
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: LIA
·
Träning Min lilla donna (fyllde fyra i mars) vill trava i nerförsbackarna i skogen. När vi promenerar kan hon utan större bekymmer gå i...
2
Svar
26
· Visningar
3 133
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp