Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Ridning Mitt sto ska nu sättas igång igen efter två års uppehåll från ridningen då hon verkat i aveln. Min fråga är nu, hur sätter jag igång...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Pazuzu
·
A
Ridning Ägaren till hästen jag rider i filmen filmade när jag red igenom LB:1 två gånger. Vet själv att allt inte är bra, tyglarna blir långa...
2
Svar
21
· Visningar
1 676
J
Träning Hej! Jag undrar hur gammal en D-ponny måste vara för att man ska få tävla den? Tacksam för snabbt svar
Svar
7
· Visningar
2 183
Senast: hjalpmigsnalla
·
B
Träning :confused:Hjälp mig snälla vi har köpt en fölmärr som är 8 år. och har stått i 1½ år nu ska vi sätta igång henne till ridponny. Vart kan...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: BJÖRKIS
·
Träning Nu vänder jag mej till er här...har försökt själv men fungerar inte... Min 11 åringa fjord valack är inte rikigt trafik säker. Bilar...
2
Svar
33
· Visningar
1 865
Senast: Vicksan
·
K
Träning Hellu! :) Det är såhär att jag skulle jättegärna vilja ha lite tips och råd från er bukare för hur man övar upp stadigare hand +...
Svar
7
· Visningar
1 472
Senast: Elina8
·
Träning Undrar om åsna är ett lämpligt/lagligt sällskap till häst?
2
Svar
35
· Visningar
10 296
Senast: sthu
·
Ridning Jag bad en kompis till mig filma när jag red lite häromdagen, för att se hur det såg ut. Men gud vad jag blev överraskad, negativt...
Svar
8
· Visningar
1 311
Senast: Mysaan
·
Ridning Jag tappar helt enkelt stigbyglarna när jag rider. Inte bara en gång, utan hela tiden måste jag hålla på och pilla in fötterna när de...
Svar
10
· Visningar
1 693
Senast: johanssk
·
B
Träning Jag undrar i vilken ordning klasserna kommer både i derssyr och i hoppning. (tex LA,LB m.m) Och vad ska hästen kunna för att veta att...
Svar
8
· Visningar
6 479
Senast: bambiii
·
Hästhantering vet inte vad som flugit i min häst. hade lånat ut henne till en boxgranne som skulle på tömkörningskurs. brukar i normala fall ta 5-10...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: quintess
·
Träning Hur lär ni era hästar sidförande skänkel? Har hört lite olika varianter. Vore kul och höra hur ni gör och varför.
Svar
11
· Visningar
1 990
Senast: Greenhart
·
Hästhantering Är det någon som erfarenhet av hur det fungerar att ha hästar och kor i samma hage? Vi har två stora beteshagar. Den större brukar vi...
Svar
19
· Visningar
6 134
Senast: Trani
·
Hästhantering Jag har visserligen gjort en lyckad join up på en yngre häst (3 ½år) men han var redan inriden och mycket hanterad. Har inte stor...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 434
Senast: skuggi
·
H
Ridning Sökte i forumet efter liknande trådar men hittade inte riktigt, startar ett nytt. Om det redan finns ett, tipsa gärna!!! Jag har fått...
Svar
7
· Visningar
936
G
Ridning *flytta om jag lagt fel* Har en liten fråga över sötmalmsbett. Ger det någon speciell inverkan, smakar det annorlunda? Tänkte jag...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Siggelina
·
E
Ridning hej, kan nån berätta eller visa ( omde nu går) var boklstäverna sitter i ridhuset/paddocken. ska sätta upp i paddocken undrar var dom...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Natacha13
·
A
Ridning Hejsan, tänkte höra med er vad ni tycker om h**ks fårskinnspaddar? Svara ni som har en, skulle vara jätte snällt! :laugh:
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Zanta
·
H
Ridning Hejsan :) Min shettis som jag sköter om har spatt, & hon är inte halt eller något som jag har fått hört att vissa hästar kan bli. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 487
Senast: Jerseyite
·
P
  • Låst
Hästhantering Slänger in en liten fråga till er med shettisar/mini shettisar. Vad ger ni era hästar för grovfoder och ev för kraft foder?
Svar
1
· Visningar
714
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp