Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 044
Senast: Fina
·
Z
Träning Hej! Har ett jobbigt problem me min medryttarhäst. De är så att han verkar inte fatta va en galoppskänkel är! Han ökar istället i...
2
Svar
30
· Visningar
3 375
Senast: orion_x
·
L
Träning Min isis kille är coollugn att rida när han är själv men blir HELGALEN när det är andra hästar med:eek: Han stegrar, backar,slänger...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: Loura
·
L
Träning Kan någon berätta mer om detta för mig? Jag har hört begreppet förut i samband med longering/löslongering men är inte riktigt införstådd...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Hanna-panna
·
  • Låst
Träning Nu har jag fått nog!!! Eller vi ska man väl säga. Har min häst i ett mysigt stall lagom långt ut på landet (enligt mig) Man kan...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: IngelaH
·
B
Träning Där jag står finns ett föl och deras ägare vill inte att man umgås/gosar med det i stallet även om alla har gjort det från början, innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 056
Senast: HoppFantasten
·
Träning Ni som har lättlastade hästar, och som ibland åker iväg med dem själv, utan att ni har någon som hjälper er. Hur gör ni då? Går ni in...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 223
Senast: nexxa
·
W
Träning Idag slog det mig att jag lägger mer VÄLDIGT :crazy: mycket pengar på ridningen (ridskola). Om jag hypotetiskt sett halverade ridtiden...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: ZOFUS
·
T
Träning Min -05 står ofta med bakbenen långt bakom sig, han liksom avlastar och står med ryggen sänkt. han ställer sig ofta så när han står...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: tashinajess
·
Träning Min häst behöver senskydd fram när vi hoppar, så jag köpte ett par nya för en tid sedan, och fick då matchande bakskydd, för att det ser...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: pinky
·
C
Träning Det är så att min häst gillar inte folk.. När det är folk som tittar när jag rider så går hon på helspänn och om någon så lite som kliar...
Svar
10
· Visningar
990
Senast: chipp
·
G
Träning Jag har nyligen fått in en tvååring i stallet. Och eftersom min erfarenhet av föl och unghästar är minimal, så tycker jag att den här...
Svar
11
· Visningar
1 552
M
Träning Är det någon som har erfarenhet av att använda den? Vi har tänkt att träna vårt ungsto med hovslagarskräck enligt Montys fix-up 3 video...
Svar
18
· Visningar
6 796
Senast: _smiles
·
T
Träning Äntligen, äntligen fungerar det! Jag och min häst har haft problem hela vintern, allt ifrån att han tar bettet och sticker till att han...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: ZOFUS
·
M
Träning Hej! Skulle vilja ha en massa tips om longering!! När började ni longera era unghästar? Hur gjorde ni i början så att de fattade...
Svar
7
· Visningar
5 229
Senast: Tappsveden
·
S
Träning hej .jag har ett varmblod somhar varit hur lungn som helst i dom 2 år jag haft han men nu(den senaste månaden) har han börjat sparka...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: hillevie
·
E
Träning Jag ska skaffa en till häst och har hela tiden tänkt mig en mer renodlad dressyrhäst. Men nu lutar jag åt att köpa en shettis att köra...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Alazan
·
N
Träning Nar jag tranar inne i paddocken med min hast sa gar allt bra sa lange jag haller mig till trav och skritt men sa fort vi har tagit en...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Nibalda
·
A
Träning Finns det någon som har något tips på hur man får hästen lugn under transport. Hon står och sparkar och slår med frambenet. Själva...
Svar
1
· Visningar
697
C
Träning Inte så allvarligt som det låter ;) Jag har en nordsvensk valack som inte kan dricka vatten utan att tappa ut en massa. Han doppar...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp