Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Var så himla längesen ja kunde alla dessa ord som "öppna och slutna" osv... :confused: någon som kan förklara vad man gör då?! :D...
Svar
3
· Visningar
1 838
Senast: hillevie
·
P
Träning Pratade med en P.R.E uppfodare haromdagen som pastod att P.R.E:n ar annorlunda att rida in an andra hastar. Gick inte alls att jamfora...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: PeRosa
·
G
Träning Har börjat inridning/grundutbildning av en 3årig nordsvensk.. Problemet är i longeringen!:angel: Hon förstår inte det här att hon...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: guppyy
·
L
Träning Om du inte har paddock elller ridhus att rida din häst, hur övar du kommunikationen mellan er? Just nu finns det ingen paddock att...
2
Svar
22
· Visningar
2 564
Senast: scesar
·
P
Träning Jag har funderat på en sak.. Min medryttarpålle blir väldigt upphetsad när man är ute och rider flera stycken tillsammans.. Han...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Debra
·
S
Träning Någon som har tips på bra trickträningsböcker?
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Sammet
·
Träning Vi har ingen ström i vår hage nu vinteritd eftersom mormor anser att snön isolerar hästarna från marken så dom inte får någon ström från...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Masse
·
Träning Min häst går inte att kratsa hovarna på längre. Så fort man böjer sig frammåt som om man ska lyfta benet och kratsa så blir han stel...
2
Svar
37
· Visningar
2 529
Träning jag har en häst som är ganska stel och han har inte blivit riden på så länge .har ni några tips på det.:)
Svar
7
· Visningar
804
Senast: Tebazz
·
F
  • Låst
Träning Hej! Jag är otroligt sugen på att åka på ett ridläger i sommar. Är det nån som vet någon jag kan kontakta eller så? maila mig om du...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: remmis
·
K
Träning Hur gör ni om ni har hästen på lösdrift och sedan har ridit hästen svettig, och har tex en häst som inte behöver ha täcke när det är...
2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: Korven
·
Träning Jag är nyfiken på vad allas definition av NH är. (för de som är insatta i det). Med en enda mening (och inte överdrivet lång)...
Svar
17
· Visningar
1 295
Senast: Filosofen
·
F
Träning Ni som har travare. Har det varit något problem med dom? T ex. Att den har enklare att böja halsen åt ena hållet än åt det andra. Eller...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: Lazio
·
S
Träning Kan ha placerat denna tråd fel ...Eftersom jag faktiskt inte vet vart jag skall lägga den...Är 13 år ( i augusti :p ) och äger ett 7...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Rikkan
·
G
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt, fritt å flytta den om det är fel.. Hemma har vi fem hästar, varan två äldre som bott på gården...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: bigganl
·
Träning Sitter ni annorlunda på era unga, gröna hästar än de mer utbildade? På vilket sätt, och när byter ni så att säga? Jag har insett att...
2
Svar
27
· Visningar
3 144
Senast: Kamikazepiloten
·
E
Träning Jag börjar bli smått desperat. Min häst har inom loppet av några veckor trampat av sig sina framskor när jag kört honom i transporten...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 241
Z
Träning Någon som har nån bra bok ni vill tipsa om med bra läsning, övningar och bilder då de gäller NH? :bow:
Svar
2
· Visningar
641
Senast: mazzan
·
H
Träning Är den någon som har några bra tips på vacker hov? Vet inte om det kallas så, eller om det är den röreslen då hästen skrapar i marken...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Xela
·
E
Träning Hej allihopa. Igår blev jag biten av min medryttarhäst, och jag förstår inte vad det beror på. Ena sekunden var han jättekelen (mkt...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: micra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp