Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Jag har en 7 månaders connemarahingst hemma som enligt honom går på lösdrift :crazy:. Han går ihop med en annan unghäst i samma ålder...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: TheHunted
·
K
Träning Vet inte om denna tråd ligger helt rätt men... Ok, alltså, vi har en stor hage med ganska mycket ek i. Nu undrar jag om det är någon...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Kung Bob
·
Träning om man ä 15 kan man skriva en annons om tillridnign av hästar då ? om man får hjälp och åker på lektioner förstås....tycker det är... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 645
Senast: linnsan
·
Träning Hej! Vet inte om det är rätt forum, men jag testar. Jag undrar om Ni har tänt eller släckt i transporten, när Ni kör era hästar när...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: dominic
·
F
Träning någon som har tips på lite lättare övningar som man kan börja med??
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Mintpastillen
·
Träning Iaf på de ridskolor jag har ridit på lär de ut att man ska rida med handen för att få hästen att gå i form. Ställa, böja, ställ... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 988
Senast: Gilette
·
S
Träning Ridning är ju dyrt och i synnerhet om man inte har råd att ha egen häst så är det ganska stor kostnad att gå på ridskola om man räknar...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Basilika
·
D
Träning red min medryttar häst med spö för första gången idag behövde dock inte andvända det (som tur va ) men hon var lugn och uppmärksam och... 2
Svar
30
· Visningar
2 716
Senast: Trix
·
C
Träning Min häst har fått för sig att det är jättekul att demolera staket... Det går nästan inte en dag utan att han går ur hagen, och igår hade...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: Cettan
·
H
Ridning Heej ! jag har hört att barock ( högre dressyr ) rätta mig om jag har fel :angel: rids de på kraftigare hästar med mer krafft i...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: svea
·
L
Träning Hej! Har en ponny som alltid är glad och för det mesta postiv men hon har börjat "köra" över mig lite :confused:. Detta går i...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Sammet
·
A
Träning Men hur stor tycker ni att man kan vara för att rida en maxad C-ponny två ggr i veckan?
Svar
3
· Visningar
745
Senast: HumleMumlan
·
E
Träning Hej Jag har en medryttarhäst som jag rider ca 2-3 ggr per vecka. Hon brukar alltid vara jättesnäll, lydig och ibland lite seg när vi...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: fotis
·
F
Träning Finns säkert trådar men.....Vi har en STOOR, stark Bruksnordis som blåvägrar att gå in i transporten.Har provat lastning både enl Ellen... 2
Svar
35
· Visningar
4 226
Senast: Migo
·
U
Träning kan man göra de? har kommit på att ja inte galopperat mycke alls de senaste.. har jobbat mycke i traven och hästen har fått en helt...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Stopek
·
M
Träning Vad är viktigast egentligen: Att stå i ett stall med jättebra gemenskap och trevliga stallägare, eller att stå i ett stall med perfekta...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Valkyria80
·
Träning Herrejösses! Idag skulle jag och min syster löshoppa i ett ridhus några mil härifrån, för att komma dit kör vi på motorvägen en ½ mil... 2
Svar
35
· Visningar
2 676
Senast: Sandra_93
·
S
Träning Jag skulle behöva en "Häst exitör" på ; Hästens delar, Hovens alla delar, Sadeln Tränset Dessa skall vara detaljerade! Har du...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Sandra_93
·
R
Träning Hej alla är ny här på forumet,,har läst lite här i smyg dock :angel: hur som helst,,så är jag en återfalls ryttare,,red på ridskola...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: lisa
·
S
Träning och fick avlivas på plats. Jag red hästen vid olyckstillfället. Det tycks råda mycket okunskap kring vems ansvaret är i en sådan... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 494
Senast: Rattfylla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka