Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har en travare som kom från travet i sommras. Har kollat en hel del trådar här på buke om galopp på travare att det ska ta så lång...
Svar
9
· Visningar
823
Senast: Rebby
·
Träning Behöver tips för när jag rider så tittar jag oftast åt sidan eller neråt, vet ni något som funkar eller iaf hjälper lite? Rider 1 gång...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: Nitra
·
Ridning Nu har jag kört fasst fullkomligt i min ridning. Jag kommer ingen vart och allt blir bara sämre. :crazy: Har ridit Bellisen sedan i... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 645
Senast: Rumpnissen
·
U
Träning Hej! Ska börja longera min häst snart och behöver lite info om hur man gör... funkar det bra att longera i grimma eller träns? har inga...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: ullis25
·
J
Träning *Hur fungerar det? *Varför skaffar man kanin i boxen? Funderar på att skaffa kanin till min häst för skojs skull (han är så... 2
Svar
21
· Visningar
1 945
Senast: Panikie
·
J
Träning jo har precis blivit medryttare på en grov fjording, där det har visats sig att han bara fattar vänster galopp, själv än så länge har...
Svar
6
· Visningar
859
Senast: mamman
·
O
Ridning Jag vet inte om jag är helknäpp men jag har kommit på mig själv med att träna ridning då jag kör bil. Först in i bilen, funderar över om... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 055
Ridning jag har kört fast lite med ridningen och behöver tips på övningar. Tränar än så länge själv och det är lätt att bli hemmablind. Hästen...
Svar
10
· Visningar
2 139
Senast: bigganl
·
Ridning Jag ska skriva min D-uppsats inom historia nu under våren, och har lite tankar kring att kanske kunna få ihop den runt mitt ridintresse... 2
Svar
24
· Visningar
2 586
Senast: PAC
·
U
Träning Hej! Jag köpte min häst för 3 veckor sedan, och nu står han med 2 andra hästar och i större hage än den han hade hos förra ägaren.Det...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: ullis25
·
W
Träning Skulle vara intressant att höra vad ni har för åsikter om hur tidigt det är OK att ge sig ut och på tävling med hästen? Kan ni tänka... 2
Svar
23
· Visningar
1 960
T
Träning Har ett jobbigt problem med min häst när han åker transport. Han är jättesnäll att lasta inga problem alls och har aldrig varit, men...
Svar
18
· Visningar
1 393
Senast: SassesCarloz
·
Träning Ger ni mycket godis till era hästar? Jag överöser hellre med beröm och eftergift när vi rider istället för att "berömma" med godis. Är... 2
Svar
39
· Visningar
2 084
Senast: Koppen
·
Träning Har en islandshäst, som går utåtställd vid höger varv. Böjer sig inte enkelt inåt. då vi rider ute på vägar, vill han absolut gå vid...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Join Me
·
T
Träning Sitter & tjuvläser hästannonserna & förundras över visa formuleringar. En annons har varit återkommande med jämna mellanrum i över...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: CK
·
E
Träning Jag undrar vad ni använder er av när ni leder era unghästar, inte till och från hagen, utan t.ex i ridhuset eller ute i skog och mark... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 850
E
Träning hur bygger jag upp ryggmusklerna för bättre bärighet eller vad det nu heter .. dåligt med backar att klättra i så täkte om nån hade nån...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: bengall
·
P
Träning Har just nu idétorka... Vad kan man hitta på när det är så mkt snö? Det finns inte så mkt skogar i närheten, mest åker... På vägarna är...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: bengall
·
Träning Idag fick fjorden in en fullträff på bakdörren på en bil. Har hänt tidigare att hon har sparkat mot bilar men ej träffat. Det är bara... 2
Svar
26
· Visningar
2 347
Senast: syrran
·
F
Träning ...rida på stubbåkrar. Har en tjej i stallet som i fullkarriär galloperar på subbåkrarna runt stallet. En åker har ingen stabil mark...
Svar
18
· Visningar
2 079
Senast: Paradis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka