Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Min häst är efter en väldigt inaktiv sommar och höst rätt otränad. Han har varit skadad en del i höst och haft tappskor hela tiden hela...
Svar
15
· Visningar
1 906
Senast: Praefatio
·
Ridning En tråd för oss som rider bettlöst! Varför ni rider bettlöst, bilder när ni rider bettlöst, inspiration mm. =) Jag har ett sidepull... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 838
Senast: _pirate
·
Ridning Hur ska man hålla tyglarna under ett vanlig ridpass? :crazy: :eek: Skrittar fram med hängande tyglar såklart. Men när man väl kan...
Svar
10
· Visningar
5 848
Ridning När vi hade hopplektion en gång sa min ridlärare att vi får hoppa den höjd vi klarar av. Och vi hoppar oftast 70 cm, ibland upp till 90... 2
Svar
23
· Visningar
2 887
Senast: Nila
·
Ridning Hejsan, skall provrida första egna hästen och skulle behöva lite tips för er lite mer vanare! Vilka frågor brukar ni ställa? eller vilka...
Svar
7
· Visningar
1 458
  • Låst
Ridning Jag ska givetvis ta hjälp med det, när vi kommer till det, men är så nyfiken på hur man börjar lära en unghäst samling/att bära ryttaren... 25 26 27
Svar
538
· Visningar
52 825
Senast: tuaphua
·
M
Ridning Jag har ett litet problem med mitt halvblod. Han är en valack född -96 och har gått på ridskola i 3 år innan jag köpte honom. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: Moa_och_Gadd
·
Ridning Jag har ett arabsto på 19 år som har fått stå en hel del i perioder nu. Mycket på grund av att jag går i nian och har väldigt lite tid...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Isituss
·
Ridning Har ni lyckats hålla i gång era hästar under vinterhalvåret? Jag tycker att det har gått sådär denna vintern :( förra vintern var det...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Popcorn
·
Ridning Som så många andra ridtravare så har min häst svårt med galoppen. Enda gångerna jag fått henne i galopp har varit när vi hoppat en...
Svar
16
· Visningar
2 997
Senast: EgoGirl
·
A
Ridning Har lite problem med mitt varmblod:s vid ridning skjuter han Över ryttaren på höger sida,och inte så lite heller..:s sadel är utprovad...
Svar
19
· Visningar
4 737
Ridning Vi har haft en så otroligt dålig vinter på gården iår vad gäller ridmöjligheter! Paddocken skottades fram, blev ojämn vid plusgraderna...
Svar
6
· Visningar
1 486
S
Ridning Jag undrar hur ni göra... Det gick bra att rida i skogen innan, men nu efter tö känner jag att underlag inte är bra. Det finns ju...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: ffengvall
·
P
  • Låst
Ridning Nu får någon ta och hjälpa mig.. Vad faan är AR ridning? Har googlat som en took men hittar inte något.. :confused:
Svar
2
· Visningar
2 342
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Har tänkt lite på det där med att pulsa snö och så. Många säger ju att det är nyttigt, men i måttliga mängder, då det slider på senor...
Svar
7
· Visningar
2 258
Senast: Tagliabue
·
Ridning Deltar du på Clinics/träningar i klassisk dressyr och/eller AR (för "tillresta tränare")? Har ni några råd till en "blivande... 2
Svar
21
· Visningar
3 029
Senast: Dressyr
·
Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt... 2
Svar
20
· Visningar
6 779
Senast: bigganl
·
Ridning Är is bra eller dåligt underlag att rida på? Menar mest isiga vägar då inte sjöar.
Svar
13
· Visningar
1 950
Senast: trassel
·
Ridning Jag har nästan bestämt mig för att iaf boka en testsadel av Chezz och förmodligen köpa en sån - OM den kan tänkas ligga bra på min nsv... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 655
Senast: milly
·
Ridning jag tycker det är så otroooligt snyggt med svart sadel & träns till vitt schabrak och vita benlindor.. är det fel om jag tar på det... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 878
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka