Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Behöver lit hjälp med att komma på lite roliga balansövningar till mina ridgrupper. Första gruppen kan skritt, trav och galopp och har...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Anyo
·
Ridning Hej på er!! Har precis köpt häst igen efter ett uppehåll på 15 år!! Är ju rätt ringrostig om man säger så :-) Jag undrar hur ni gör när...
Svar
15
· Visningar
2 354
Senast: Linnpan
·
Ridning Hej alla! Jag är en vuxen nybörjare som just börjat med en medryttarhäst, jättespännande! Men det gör också att jag stöter på massor av...
Svar
18
· Visningar
1 500
Ridning Hej! Min häst är väldigt trygg att rida ut. Han reagerar inte för något. Nu har jag börjat rida ut tillsammans med en kompis som har...
Svar
14
· Visningar
1 092
Hästhantering Jag gillar att kika på hästnet, och jag tittar allt som oftast på shirehästar, ardenner och tinker. Dom är annorlunda och maffiga...
Svar
5
· Visningar
1 644
Träning ....vore en ny trevlig upplevelse:meh: Jag struttar runt i skogen med min nu snart 4 åring,:D MEN, emellanåt är det en kamp på liv och...
Svar
17
· Visningar
1 412
Ridning Hej, mitt 3,5 -åriga sto har börjar gnissla tänder. Har googlat på det och i många fall kopplas tandgnisslandet ihop med stress eller...
Svar
2
· Visningar
569
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag och 2 andra ryttarekipage red ut tillsammans för några dagar sedan, hästarna känner varandra, den ena är rätt het vilket fick min...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: KrullTroll
·
Hästhantering Hej alla hästkunniga! Min kompis och jag delar på två hästar. Vi bor i ett samhälle ganska långt bort ifrån hästarna och därför så har...
Svar
7
· Visningar
1 881
Hästhantering Har en 4 årig valack, som jag ägt i ca.3 månader nu! Sedan 1 vecka tillbaka har han blivit väldigt sur och grinig i boxen, när man går... 2
Svar
29
· Visningar
8 918
Senast: Ajda
·
Ridning Jag har en medryttare som rider en häst som ingen sadel har för tillfället. Hon rider barbacka i nuläget. Hon saknar dock tryggheten av...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Cha9
·
Hästhantering Hej! Jag har fått ta hand om en ponny som är väldigt rädd för all hantering ex: ta på täcken, krubban och hinkar, bli fångad i hagen och...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: Fenestra
·
Ridning tycker ni att de är bra att rida för flera tränare eller ska man hålla sig till en? motivera gärna erat svar jag har ridit för några...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: Buck
·
Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 259
Senast: mackan
·
Ridning Vad lägger ni för mini/ max- höjd på studs- serien och hur många? Vad är effektivast? Har ni några mera tips på hur man gymnasticerar...
Svar
6
· Visningar
1 819
Senast: Emmahpemma
·
Träning Hur gör ni andra som har små ponnier som ni är för stora för men som ändå ska ridas in? Jag har en treårig shettis. Visserligen har jag...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: svea
·
Ridning Hämtar hem min nya häst idag,och behöver lite tips och råd. Hon är född -93 och är inte riden sedan hösten 2008 pga en skada i ett...
Svar
3
· Visningar
1 782
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något... 2
Svar
31
· Visningar
3 971
Senast: Amk
·
Träning Hur gör du när du jobbar med en sned häst som gärna biter sig fast i den starka sidan? Målet är såklart att rakrikta hästen, och ha ett... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 143
Senast: Cilva
·
Träning I kurvor och på volten viks min höft in i höger varv. Min Högra skinka sitter ner mer och min vänstra lättar samtidigt som höften viks...
Svar
15
· Visningar
1 542
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka