Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Tipps på bra böcker om NH, grunderna eller om lastning, vill kunna lasta min själv. Och bok om att börja göra trick med hästen. Och...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: lisa412
·
Träning Jag har en häst som är ytterst lindrig struppipare (kollad med kamera) Ändå är jag nojig att hon ska gå sönder - inbillar mig att...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: dreampower
·
Hästhantering Japp. Det säger man i denna artikel. :banghead: Okej att reportern inte har en susning, men att hästägaren själv säger detta? O_o...
Svar
9
· Visningar
1 776
Senast: Vingra
·
Ridning Min ridtravare drar ner huvudet i travfattning, jag flyger fram eller så drar han tyglarna ur händerna på mig. Efter några försök brukar...
Svar
7
· Visningar
1 798
Senast: mustangsund
·
Ridning Hej vet inte vilken tråd eller vart jag skulle skriva det här. Och ursäkta kan bli långt. Men jag har en brorsdotter på 8 år och hon...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Neia
·
Svar
0
· Visningar
464
Senast: amandaaaaaa
·
Hästhantering På min arbetsplats har det relativt nyligen (augusti) kommit en 3-åring till valackflocken. Han är inte så mycket hanterad då han vuxit...
Svar
18
· Visningar
2 095
Senast: Boj
·
Ridning Har tittat en del på annonser gällande miniatyrhästar och det står ofta "endast till utställning/körning, ej till ridning" el dyl. Rids...
Svar
17
· Visningar
4 516
Senast: hier
·
Hästhantering Min häst har gått med sin hagkompis sedan i somras. Allt har varit coollugnt och de har betat bredvid varandra. Nu finns det inte något...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Jag har fått hem en ridskolehäst jättesnäll som barnen på ridskolan verkligen älskade! Men hur lång tid tar det för en häst att vänja...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: cajo1312
·
Ridning Skulle vara tacksam för tips för att träna min 9-åriga ex-travare (finnhäst) att stå still vid uppsittning. Som det är nu (han har... 2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: phie
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
523
·
Ridning Jag ska snart åka och provrida ett 5 årigt halvblod som är grundriden och går i form men ej stadigt ännu. Han har börjat bli hoppad och...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: fio
·
Ridning Har planer på att skaffa min första häst. Grannen har två mycket vackra amerikanska varmblod som han mer än gärna skulle ge mig helt...
Svar
4
· Visningar
990
·
Hästhantering Delar häst med en annan men känner att jag inte trivs så här, då vi ej e på samma nivå och hästen då ej rids ordentligt...jag vill komma...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: smedsussie
·
Ridning Moderator får flytta tråden om den ligger fel, men tänkte att det är ju ändå ridning det handlar om, så la den här. Hur resonerar ni... 2
Svar
31
· Visningar
3 157
Ridning Hej. Om jag har lagt tråden fel så flytta den gärna. Det är så att min dotter som är sex år har börjat att rida. Hon är duktig och har...
Svar
9
· Visningar
1 730
Hästhantering Vad gör ni med era hästar när det åskar? 2 3
Svar
43
· Visningar
4 256
Senast: Snowball
·
Hästhantering Vad hade ni gjort i följande situation? En häst i stallet är känd sedan tidigare att nästan ha sparkat sönder 2 hästar. Den fick... 2
Svar
26
· Visningar
3 570
Senast: Ninis
·
Hästhantering Har en welsh 21 år gammal, en skogsmulle som rids ett par ggr i veckan! Han kommer gå på lösdrift dygnet runt även nu i vinter. Fri...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Göra i Borlänge?
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur